شناسهٔ خبر: 39235008 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سود ۷۵ هزار دلاری از نقص امنیتی دوربین محصولات اپل

فردی که موفق به یافتن نقص امنیتی گوشی و رایانه اپل شده بود، ۷۵ هزار دلار پاداش گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعات و امنیت آن‌ها یکی از موارد بسیار مهم برای هر کاربران فضای مجازی و دنیای فناوری است. اما آیا همیشه این مسئله رعایت می‌شود و کاربران می‌تواند اعتماد ۱۰۰ درصدی داشته باشند؟ جواب این سوال خیر است، زیرا در بعضی مواقع با وجود سطوح امنیتی مناسب باز هم راهی برای نفوذ به اطلاعات کاربران پیدا می‌شود. به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که ما را با یکی از افرادی که توانسته از نفوذ به دستگاهی به صورت قانونی کسب درآمد کند، آشنا می‌کند.

کشف نقص امنیتی جدید در اپل

فردی به نام رایان پیکرن در جدیدترین تلاش خود توانسته مشکل امنیتی جدیدی در آیفون و رایانه‌های مک اپل پیدا کند. این ضعف امنیتی به گونه‌ای بود که به هکر‌های سود جو اجازه می‌داد بدون اجازه کاربر به دستگاه آیفون یا رایانه مک او وارد شده و با فعال سازی دوربین آن شروع به جاسوسی کنند.

بیشتر بخوانید: سود ۷۵ هزار دلاری نقص امنیت دوربین محصولات اپل

سود ۷۵ هزار دلاری نقص امنیت دوربین محصولات اپل

نحوه عملکرد این نقص امنیتی

همان طور که می‌دانید مرورگر سافاری (Safari) است و باید به شما اطلاع دهیم که ضعف‌های امنیتی که این فرد موفق به کشف آن‌ها شده مربوط به این برنامه است. این مشکلات امنیتی که تعداد آن‌ها به هفت مورد می‌رسد، در مرورگر سافاری و موتور استفاده شده در وب کیت آن است. در واقع تنها یک آسیب‌پذیری وجود نداشته که به هکر‌ها اجازه استفاده بدون اجازه از دوربین دستگاه‌های اپل را می‌داده است؛ این هفت مشکل در کنار یکدیگر چنین دریچه‌ای را برای سودجویان ایجاد کرده بودند.

جایزه اپل به کسی که مشکل امنیتی را کشف کرد

همان طور که پیشتر ذکر کردیم این فرد توانسته با پیدا کردن این مشکل به صورت قانونی پول نسبتا زیادی به دست آورد. شرکت اپل به دلیل پیدا شدن این مشکل بزرگ توسط رایان پریکن، یک جایزه ۷۵ هزار دلاری به او داده است.

از مواردی که این مشکل امنیتی می‌تواند بسیار برای کاربر دردسر ساز شود می‌توان به وب‌سایت‌های آلوده‌ای اشاره کرد که کاربر با رفتن به داخل آن، بدون آن که متوجه شود، دوربین دستگاه خود را نیز فعال می‌کند. از این طریق اطلاعات شخصی بسیار زیادی از کاربران دزدیده می‌شود. البته اپل پس از کشف این مسئله آن را به سرعت حل و بار دیگر از امنیت کاربرانش در مقابل مهاجمان دفاع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما