شناسهٔ خبر: 39234910 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر خبر داد:

استقبال 37 هزار نفری از برنامه های فرهنگی هنری رودسر در سال 98

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر، کمال عباس نژاد رییس این اداره با اعلام این خبر افزود : با اجراء 112 برنامه متنوع فرهنگی ، هنری و قرآنی در سال 1398 ، بیش از 37 هزار نفر از برنامه های اجراء شده دیدن کردند.

 وی گفت : در 14 اجرای جنگ شادی بمناسبت دهه کرامت - دهه فجر - اعیاد شعبانیه و دهه ولایت ، بیش از 4000 نفر از برنامه های متنوع این جنگ ها استقبال نمودند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر تصریح کرد : با اجرای 9 کنسرت موسیقی سنتی - محلی و هنرجویی در سال 98  ، 3300 نفر از اجرای کنسرت گروه های مختلف موسیقی استفاده کردند.

 عباس نژاد اذعان داشت : با برپایی 4 نمایشگاه تجسمی و 9 نمایشگاه عکس توسط هنرمندان در نگارخانه این اداره و مکان های فرهنگی ، بیش از 2000 نفر از علاقمندان به هنر خطاطی - خوشنویسی - نقاشی و تجسمی از نمایشگاه های برپاشده دیدن بعمل آوردند.

وی اظهار کرد : در 15 اجرای نمایش و تئاتر توسط گروه های هنری و نمایشی در سال 1398 ، بیش از 5000 نفر از علاقمندان به هنر ششم ، نظاره گر هنرنمایی بازیگران نمایشی بودند.

این مسئول فرهنگی هنری ادامه داد : در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و با نامگذاری سال 98 بنام سال ( رونق تولید ) ، 3 جشنواره فرهنگی و هنری با عنوان تشویق و ترغیب جوانان جهت رونق تولید منطقه و رشد شکوفایی کشاورزی و درآمد داخلی در رحیم آباد و مناطق مختلف شهرستان رودسر برگزار که بیش از 2000 نفر از برنامه های مختلف فرهنگی هنری ازجمله غرفه های صنایع دستی و ..... دیدن بعمل آوردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر با اشاره به اکران 18 فیلم سینمایی در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر ، افزود : اکران فیلم های سینمایی در این مجتمع با استقبال 4500 نفری همراه بود.

 عباس نژاد در ادامه با اشاره به اجرای 8 ویژه برنامه قرآنی در سال 98 افزود : ویژه برنامه های قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان برگزار که 500 نفر از محافل قرآنی استفاده نمودند.

وی اشاره ای نیز به برپایی 6 نمایشگاه کتاب داشته و اظهار کرد :3600 نفر از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از نمایشگاه های برپاشده بازدید بعمل آوردند.

برگزاری محافل شعر و ادب و شاهنامه خوانی و کتابخوانی و رونمایی از کتاب ، از دیگر برنامه های اجراء شده سال 98 بوده که بیش از 2100 نفر از علاقمندان به شعر و ادب فارسی از 18 برنامه اجراء شده ، بهره مند شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر در ادامه اشعار داشت : با فرارسیدن ایام تابستان  ، 8 ویژه برنامه فرهنگی هنری با محوریت جذب گردشگران تابستانی و اقتصادی در ساحل رودسر برگزار و ضمن استقبال 6000 نفری از این برنامه ها ، هنرمندان رودسری  با احداث غرفه های مختلف فرهنگی هنری ، به اجرای برنامه های شاد متنوع پرداختند.

این مسئول فرهنگی هنری شهرستان در پایان اظهار کرد : در ایام تعطیلات تابستان ، آموزشگاه های آزاد هنری و مراکز تحت پوشش این اداره با 1600 هنرجو و کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رودسر با برپایی کلاسهای فرهنگی هنری و قرآنی ، 2400 نفر را جذب کلاسهای خود نمودند.

نظر شما