شناسهٔ خبر: 39234612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هاشمی: تمرینات تیم‌های بسکتبال باید شروع شود

اصغر عبداللهی

سرمربی تیم‌ بسکتبال مهرام تهران گفت: جامعه نیاز به انگیزه دارد و به نظرم تمرینات تیم‌های لیگ‌برتری باید با رعایت بهداشت لازم شروع شود تا آماده شرایط ایده‌آل، جهت پیگیری ادامه لیگ باشیم.

صاحب‌خبر -

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پیگیری یا عدم پیگیری لیگ‌برتر بسکتبال اظهار کرد: در مورد شرایط پیش آمده برای کشور نهادهای تصمیم گیرنده ما نیستیم، چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح داخلی، مسئولان کشور هستند که می‌توانند مجوز لازم را صادر کنند. به نظرم با رعایت برخی اصول بهداشتی هم‌ می‌توان به زندگی برگشت و باید منتظر نظر این نهادها باشیم.

سرمربی تیم مهرام ادامه داد: این اتفاق افتاده و قطعا به مرور اوضاع خوب خواهد شد، اما این کاری است باید به صورت جمعی و اختیاری برای رخ دادنش تلاش کرد. اولین اتفاقی با ادامه داشتن شرایط فعلی رخ می‌دهد، صدمات روحی است.‌ مردم در خانه نشسته‌اند که زندگی را سخت می‌کند، باید با یکسری کارهای انگیزشی این مشکل برطرف شود. چیزی هم نمی‌تواند جای ورزش را در این مورد بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه باید انگیزه را در مردم جامعه زنده نگه داشت، گفت: ما باید برای این کار برنامه‌ریزی کنیم. شرایط باید به نحوی باشد که بلافاصله پس از صدور احتمالی مجوز ادامه بازی‌های لیگ، فعالیت خود را ادامه دهیم. باید همه مسائل تا کنون برنامه‌ریزی شده باشد. البته همه منتظریم تا ستاد مبارزه با کرونا تصمیم بگیرد، اما به نظرم باید با رعایت بهداشت‌ تیم‌ها تمرینات خود را شروع کنند، همان ‌کاری که در آلمان صورت گرفته است. ورزش ما هم باید این کار را بکند. مسئولان باید تا به الان فکر این اتفاقات را کرده و آماده زمان صدور مجوز باشند.

دبیر فدراسیون بسکتبال پیش از این اعلام کرده بود که تکلیف لیگ تا بیستم فروردین مشخص می‌شود، هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقی در این مورد رخ داده است؟ توضیح داد: فکر نمی‌کنم تا چند وقت دیگر اتفاقی بیافتد، اما معتقدم که باید مسئولان تیم‌ها و فدراسیون آماده باشند تا از لحظه‌ای که اجازه برای فعالیت داده می‌شود، تیم‌ها با رعایت یک بهداشت خاص تمرینات را شروع کنند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا موافق ادامه بازی‌های لیگ‌برتر است؟ توضیح داد: به نظرم مسئولان باید در مسیری پیش بروند که این اقدامات صورت بگیرد. پیش از این اتفاق تصمیم فدراسیون این بود که مسابقات به پایان برسد و از نظر من هم تصمیم درستی است. المپیک یک سال عقب افتاده و تحت فشار نیستیم، لیگ می‌تواند به صورت متمرکز در دو شهر برگزار شده و طی ۷ تا ۸ روز به پایان برسد، البته با رعایت موارد بهداشتی. زندگی ادامه دارد و باید زندگی کرد.

وزارت ورزش اعلام کرده است، هر تیمی در هر رشته‌ ورزشی اگر تمرینات گروهی خود را برگزار کند، باید در کمیته انضباطی پاسخگو باشد. هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا با این تصمیم مخالف است؟ توضیح داد: اگر نهادهای مسئول و ستاد مبارزه با ویروس کرونا مخالف باشند، ما هم مجبور به تایید فرمان هستیم. بنده معتقدم که با اجازه نهادها بهتر است تمرینات تیمی پیگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما