شناسهٔ خبر: 39234161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر هیات:

دوومیدانی مکاتباتی خوزستان را به دو و میدانی عملیاتی تبدیل کردیم

پریسا زنگنه منش

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت رونق و توسعه این رشته در استان، گفت: دو و میدانی مکاتباتی خوزستان را به دو و میدانی عملیاتی تبدیل کردیم.

صاحب‌خبر -

سعید پویا در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: سال ٩٩ سالی است که دو و میدانی خوزستان به حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان نیاز بیشتری دارد، چراکه اجرای برخی از برنامه های امسال در سطح استان مستلزم این است که اداره کل بیش از پیش کنار ما باشد و مواردی همچون مکان تخصصی دوومیدانی، طرح های استعدادیابی و جذب شرکت های خصوصی و حامی مالی را تنها با کمک اداره کل ورزش خوزستان می توانیم به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: دو و میدانی خوزستان در سه سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته و این روایت نه تنها ملموس است، بلکه قابل اشاره در جای جای ورزش استان نیز است و این توسعه نتیجه مدیریت آقای خنفری، رییس هیات دو و میدانی استان است که از تمام ظرفیت های استان برای تحول در این رشته استفاده کرده است.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان گفت: همدلی کادر مجرب و دلسوز دو و میدانی خوزستان، رمز موفقیت این هیات بوده است، چرا که معتقدیم در این ورزش مظلوم تنها کسانی پا به میدان عمل می گذارند که دلسوز و خاک خورده این ورزش هستند. تمامی کمیته ها، مربیان، داوران و پیشکسوتان دو و میدانی استان، عاشقانه برای پیشبرد اهداف هیات دو و میدانی تلاش می کنند و جا دارد تشکر صمیمانه خود را از این بزرگواران داشته باشم.

وی عنوان کرد: دوومیدانی خوزستان در سالیان دور از کارنامه و عقبه بسیار خوب روی کاغذ برخوردار است و این کارنامه مطلوب در آن زمان محرک‌هایی نیز داشته است که اظهار نظر در این خصوص را به کارشناسان، پیشکسوتان و کسانی که از گذشته این ورزش در استان خبر دارند، می سپارم.

پویا با بیان این که دوومیدانی مکاتباتی خوزستان را به دو و میدانی عملیاتی تبدیل کردیم، افزود: در ١١ ماه از سال ٩٨ همانند سال ٩٧ دو و میدانی را پر جنب و جوش و با برنامه نگه داشتیم که اگر به تقویم ورزشی و آموزشی هیات نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که بیش از ٩٠ درصد از برنامه ها با کیفیت مثال زدنی اجرا شدند که قطعا این برنامه ها بر مبنای تحقق هدفگذاری چهار ساله پیش می روند.

وی بیان کرد: دو و میدانی خوزستان در سالی که گذشت با برگزاری شش مرحله لیگ نخل طلایی در رده های سنی پایه توانست شور و نشاط را میان نسلی که سال ٩٧ وارد این رشته شدند، تزریق کند و نتایج این مسابقات بیانگر رشد چشم گیر ورزشکاران از لحاظ کیفی و رکوردی است.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان گفت: پدیده هایی در سال ٩٨ شناسایی شدند که اجازه نخواهیم داد سرعت پیشرفت این آیندگان دو و میدانی با موانع پیشرو کندتر شود و هیات دو و میدانی خوزستان مصمم است که حمایت های ویژه خود را تا پوشیدن پیراهن تیم ملی از این عزیزان دریغ نکند.

وی ادامه داد: سال ٩٨ تنها سالی بود که پس از ١٥ سال دو و میدانی خوزستان در هر دو بخش آقایان و بانوان در تمامی رده های سنی به مسابقات کشوری، تیم اعزام کرد و این موضوع به این دلیل اهمیت بازگو کردن دارد که اهالی ورزش خوزستان مطلع باشند که این هیات در سالیان گذشته حتی توفیق حضور بی نتیجه در مسابقات را نداشت و خوشحالیم که توانستیم در همه سطوح ورزشکار پرورش دهیم و حداقل ها اجرا شود و خوزستان در همه سطوح تیم دو و میدانی داشته باشد.

پویا عنوان کرد: پای کار آمدن شهرستان های ماهشهر، رامهرمز، کارون، هفتکل و باوی نیز نشان از پیگیری های مجدانه هیات استان برای بسترسازی ورزش پایه در تمام شهرستان ها است. چندی پیش مصاحبه ای داشتم تا از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان علت فعال نشدن برخی هیات های شهرستانی پیگیری شود، چراکه علی رغم پیگیری ها و مکاتبات با برخی شهرستان ها خودمان هم دلیل فعال نشدن هیات ها را تاکنون نمی دانیم و شهرستان ها هم پاسخگو نیستند.

وی همچنین گفت: تنها مکان تخصصی دو و میدانی خوزستان که یکی از واجبات برنامه ریزی و تحول در این رشته است، متاسفانه در اختیار هیات فوتبال قرار دارد و بارها با مراجعه، پیگیری و مکاتبه خواستار رفع این معضل شدیم و استدعا داشتیم که تنها مکان تخصصی این رشته به صورت تمام وقت در اختیار ورزشکاران مان باشد ولی متاسفانه موفق به حل مشکل نشدیم.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان با بیان این که سال ٩٨، سال پرمدالی نسبت به چندین سال گذشته در همه رده های سنی برای استان بود، ادامه داد: ولی این مورد رضایت استانی با پتانسیل بالا مثل خوزستان نیست و سهم خوزستان در سال ٩٩ با توکل به خدای سبحان بیشتر خواهد شد و این روند قطعا تا تحقق سهم خوزستان از توزیع مدال های کشوری ادامه دار خواهد بود. در این زمینه نیز محرک هایی لازم است که با پیگیری در اوایل سال جاری، قصد داریم آن ها را فعال کنیم.

وی عنوان کرد: رقابت در شهرستان ها برای پوشیدن پیراهن تیم دو و میدانی شهرستان، یکی از کارهایی است که در دستور کار ما برای سال ٩٩ است و علاوه بر تعدد مسابقات استانی، باید در شهرستان ها نیز مسابقات انتخابی برای هر مسابقه استانی برگزار شود تا رقابت از پایین ترین سطح ممکن برای دو و میدانی کاران ایجاد شود.

پویا بیان کرد: در سال ٩٨، هیات دو و میدانی خوزستان میزبان بزرگترین فستیوال استعدادیابی استانی نیز بود که ١٦٠٠ ورزشکار نونهال و نوجوان مورد ارزیابی کارشناسان ما قرار گرفتند و از این تعداد، برای ٥٠٠ ورزشکار دعوتنامه صادر شد تا این مستعدها به چرخه دو و میدانی استان اضافه شوند.

وی گفت: در طرح های سال ٩٩ نیز استعدادیابی هوشمند را با کمک آموزش و پرورش در دستور کار داریم و می خواهیم در شهرستان ها کلاس های توجیهی استعدادیابی رایگان برای معلمان ورزش شهرستان برگزار کنیم تا زمینه استعدادیابی گسترده تر فراهم شود و تنها با ارسال مشخصات دانش آموز از طریق معلمان استعدادیاب، هیات های دو و میدانی شهرستان را موظف به پیگیری و جذب مستعدان کنیم تا با تمرکز زدایی در بحث استعدادیابی، بستر را برای ورود آسان به دو و میدانی ایجاد کنیم.

دبیر  هیات دو و میدانی خوزستان عنوان کرد: ابتدای شروع کار در هیات استان نیز عرض کردم، هر عزیزی میدان عمل را از دور به صورت کارشناسی می بیند و نواقصی را در برنامه های ما مشاهده می کند برای کمک به دو و میدانی استان به میدان عمل بیاید، چرا که درب این هیات به روی همه باز است و در دو و میدانی خوزستان نیز جا برای همه وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما