شناسهٔ خبر: 39234109 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

«مینو اصلانی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«بسیج بانوان»؛ از برپایی کارگاه‌های خانگی تا پخت غذا برای خانواده بیماران کرونایی

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا کارگاه‌های خانگی در تولید ماسک و گان با استقبال خوب زنان رو‌به‌رو شده است.

صاحب‌خبر -

ازبرپایی کارگاه خانگی تا پخت غذا برا خانواده بیماران کروناییمینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص فعالیت بسیج زنان در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا ۲۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج کار خود را در تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی‌کننده شروع کردند.

وی افزود: کارگاه‌های خانگی به شدت در حال انجام کار هستند و مورد استقبال بانوان قرار گرفته‌اند. طراحی این مدل، مشابه مدل ستاد‌های پشتیبانی زمان دفاع مقدس است که هر یک از بانوان کارگاه تولیدی برپا می‌کردند. این کارگاه‌ها برای کمک به رفع نیاز ماسک و اقلام بهداشتی است.

اصلانی با اشاره به راه‌اندازی شبکه مشاوران بیان کرد: این شبکه به صورت شبانه‌روزی از طریق یک سامانه مشاوره‌هایی را برای اقدامات لازم، دوری از اضطرب، وسواس‌هایی که ممکن است شایع شود و به ویژه آرامش خانواده و کودکان امکان پاسخگویی به خانواده را دارد. افراد می‌توانند با توجه به موقعیت استان خود از این خدمات بهره‌مند شوند. بیش از هزار مشاور در این طرح از مشاوران اسلامی همکاری دارند و شبکه روز به روز در حال گسترش است.

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: خانم‌های طلاب بسیجی هم برای کمک به آرامش بیماران در نقاهتگاه‌ها و نیز برای تدفین و تغسیل اموات فوتی کرونا اقدامات خوبی انجام داده‌اند و تا به امروز بانوان بسیج دانشجویی نیز حضور خوبی داشته‌اند.

وی با بیان این نکته که روز به روز بر تعداد کارگاه‌های تولیدی افزوده می‌شود، گفت: از کار‌های خوب دیگر، تهیه غذای گرم برای خانواده‌های درگیر بیماری است، در این طرح دو وعده غذای گرم تحویل خانه‌ها می‌شود. بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی برای خانواده‌ها تا به امروز تهیه شده و اهدای گل و شیرین به خانواده کادر درمان برای روحیه‌دهی به آنان هم از دیگر کار‌های صورت گرفته بوده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما