شناسهٔ خبر: 39234103 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوشش ارتباطی ۸۶ درصدی جاده‌های استان هرمزگان ؛ افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به ۱۴۲ گیگابیت

احد قویدل: با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ایجاد بستر ارتباطی مناسب، افزایش ظرفیت انتقال و ارائه پهن باند ثابت و سیار زمینه اتصال تمام کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، احد قویدل مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در مورد عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت: در حال حاضر با بیش از ۵۶۷ هزار مشترک در شهر و روستا ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان به ۱۹.۰۷ رسیده است که علاوه بر این ۸۴ هزار مشترک را شرکت‌های خصوصی فعال در این بخش پشتیبانی می‌کنند.
قویدل با اشاره به برآیند نهایی اجرایی پروژه‌های اپراتور‌های تلفن همراه در استان گفت: توسعه و ارتقای پوشش تلفن همراه در استان با اجرای پروژه‌های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در ۱۱۶ نقطه و همراه اول در ۷۸ نقطه شهری و روستایی بیش از ۹۵ درصد پوشش جمعیتی، ۸۶ درصد پوشش جاده‌ای استان و ۴۹ درصد پوشش ریلی استان را تحت پوشش قرار داده است.
او افزود: توسعه ظرفیت شبکه انتقال به میزان ۱۴۲ گیگابیت بر ثانیه (بخش DWDM پروژه توانا) توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعه شبکه فیبرنوری و سیستم‌های انتقال و دیتا، توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) در قالب ارائه خدمات الکترونیک در ۱۶۰ روستا و اجرای ۴۱۸ کیلومتر فیبر روستایی با سرمایه گذاری بیش از ۴۸۶ هزار میلیون ریال از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرای استان است که زیرساخت‌های ارائه دسترسی به ارتباطات در بیش از ۹۳ درصد روستا‌های استان را میسر کرده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان تصریح کرد: با توسعه زیرساخت‌ها شاهد رشد حدود ۱۰ درصدی ضریب نفوذ دسترسی اینترنت پرسرعت ثابت در استان بودیم که در این بین بیش از ۲۰۲ هزار به مشترکین شهری افزوده شده و ۶۷۴ روستا از دسترسی به اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده اند و همچنین در زمینه دسترسی اینترنت پرسرعت همراه به بیش از یک میلیون و ۲۳۹ هزار مشترک فراهم شده است.
قویدل با بیان اینکه دفاتر پستی روستایی به ۱۳۷ دفتر در سال گذشته رسیده است، گفت: ترافیک مرسوله در واحد‌های پستی شهری و روستایی استان رقمی بالغ بر دو میلیون و ۷۳۷ هزار مرسوله در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما