شناسهٔ خبر: 39234074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه قوچان:

98 درصد شهروندان قوچانی غربالگری شدند

فرانك پاكزاد

فرمانده سپاه ناحیه قوچان گفت: 98 درصد جمعیت شهرستان قوچان با مشارکت 15 گروه مراقبتی بسیج غربالگری شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ دوم پاسدار علی زرقانی روز دوشنبه 18 فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: 75 قرارگاه زیستی در حوزه‌های مقاومت و 209 قرارگاه در سطح پایگاه‌های بسیج تشکیل گردیده؛ در اکثر روستاهای شهرستان که دارای پایگاه بسیج هستند، قرارگاه زیستی با مشارکت دهیاری‌ها و مراکز بهداشت روستایی تشکیل‌شده است.

وی راه‌اندازی 6 کارگاه تولید ماسک به همت بسیج سازندگی را یکی از اقدامات بسیج در مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان قوچان ذکر کرد و افزود: در این کارگاه‌ها روزانه 2 هزار و 700 ماسک تولید می‌شود و تاکنون 52 هزار 600 عدد ماسک تولید و توزیع‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان بیان کرد: یکی از اقدامات بسیج، راه‌اندازی گروه‌های ضدعفونی سطح معابر، مساجد و مکان‌های عمومی بوده که تاکنون 856 نفر در قالب 170 گروه شامل 20 گروه شهری و 150 گروه روستایی و در قالب 85 مأموریت اقدام به ضدعفونی و گندزدایی کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: بیش از 13 هزار لیتر مواد ضدعفونی تهیه‌شده است و بر همین اساس تاکنون 26 هزار و 200 خودرو توسط دستگاه خودکار ضدعفونی شده است.

زرقانی از تشکیل 18 گروه مراقبتی در راستای تعاملات انجام‌شده با شبکه بهداشت و درمان خبر داد و اظهار کرد: 19 نفر در این گروه‌ها به‌کارگیری شده و به مدت 32 روز به انجام مأموریت مراقبت در سطح روستاها پرداختند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده، مشارکت بسیج با شبکه بهداشت و درمان و حضور در طرح غربالگری جمعیت شهرستان بوده که 15 گروه مراقبتی حدود 98 درصد جمعیت شهرستان را غربالگری کرده‌اند؛ همچنین تا کنون 110 مأموریت توسط بسیجیان در ایستگاه‌های تب سنجی با همکاری و مشارکت هلال‌احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان از توزیع 468 بسته غذایی شامل گوشت، برنج و دیگر اقلام مصرفی بین نیازمندان توسط سپاه ناحیه قوچان خبر داد و افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان نظارت بر بازار است که 66 گروه رصد و نظارت، از نیروهای بسیجی تشکیل‌شده و تاکنون 101 مأموریت انجام داده‌اند.

وی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از مشارکت در کنترل 71 نقطه روستایی و مناطق گردشگری خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما