شناسهٔ خبر: 39234050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

جهان هر روز بیشتر نیاز خود به حکومت مهدوی را احساس می‌کند

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جهان کنونی و آینده هر روز بیشتر نیاز خود را به حکومت ایمانی و عدالت پایه حضرت مهدی (عج) احساس می کند.

صاحب‌خبر -

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک میلاد دوازدهمین پیشوای شیعیان اظهار داشت: ایجاد یک جهان توحیدی بر اساس عدالت هدف حکومت مهدوی است،

وی گفت: جهان کنونی و آینده هر روز بیشتر نیاز خود را به حکومت ایمانی و عدالت پایه حضرت مهدی (عج) احساس می کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تنها راه نجات جهان، ظهور آقا امام زمان (عج) است، افزود: جهان آینده، جهان ادیان الهی به رهبری قائم آل محمد (ص) است. حکومت حضرت مهدی (عج) حکومت الهی و آرزوی تمامی آزادگان جهان و هدف تمام پیامبران خداوند در طول تاریخ بوده است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با اشاره به اینکه حتی شفاعت نیز در اختیار و ملک خداوند است، بیان کرد: برخی از مواهب و موقعیت‌های بهشتی و مقام شفاعت به اذن خداوند به انسان‌های ممتاز، همچون پیامبران و ائمه اطهار (ع) تفویض می‌کند.

وی افزود: آنان که نزد خداوند محترم و صاحب عزت هستند و می‌توانند شفاعت کنند عبارتند از پیامبران و حضرات معصومین (ع)، علما، شهدا، قرآن، توبه، مؤمنان و صالحان، فرشتگان، روزه داری.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: در این رابطه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرماید «سه گروه هستند که نزد خداوند شفاعت می‌کنند و شفاعت آنان پذیرفته می‌شود پیامبران، علما و شهدا هستند».

وی گفت: اگر انسان با خدا باشد، خدا با اوست و اگر زندگی خدایی داشته باشد مورد لطف و عنایت خداوند و فرشتگان الهی در دنیا و آخرت قرار می‌گیرد؛ ولی در این راه باید در مقابل سختی‌ها، تمایلات دنیاگرایانه و گناه استقامت داشت و قامت دینداری انسان شکست نپذیرد؛ در این صورت خداوند در دنیا و آخرت، وی را سرپرستی خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر در ادامه بیان کرد: انسان از باب تقصیر در عبودیت الهی و تنقیص در زاد و توشه اخروی نیازمند رحمت الهی و شفاعت خواص و اولیای عرشی است؛ زیرا خداوند بر خود رحمت را لازم دانسته است.

نظر شما