شناسهٔ خبر: 39233866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قطعی‌شدن اختصاص دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه از قطعی‌شدن اختصاص دستگاه اکسیژن‌ساز به این بیمارستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهرام عادلانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه وجود دستگاه تنفّس مصنوعی یا وِنتیلاتور و دستگاه‌های کمک‌کننده به تنفس بیماران مورد نیاز بود، افزود: دولت در سه حوزه پروژه‌های نیمه‌تمام، وسایل حفاظت شخصی و تجهیزات مورد نیاز بودجه تعیین کرد و دانشگاه علوم پزشکی هم دستگاه وِنتیلاتور ثابت و سیار و دستگاه‌های حمایت تنفسی و کپسول به ما اختصاص داد.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه ما دستگاه سانترال، سیستم مرکزی و منبع تغذیه اکسیژن داریم، اظهار کرد: تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فعلی و آینده ما است.

وی با بیان اینکه از نماینده تام الاختیار وزیر در استان‌های مازندران و گلستان تقاضای دستگاه اکسیژن‌ساز شد، اظهار کرد: تقاضا دستگاه اکسیژن‌ساز در سه سال پیش هم پیگیری شد که به دلیل مشکل بودجه محقق نشد و در جلسات اولیه با خیران هم اعلام کردم که سعی می‌کنم دستگاه را از طرف دولت تأمین کنیم.

عادلانی از قطعی‌شدن اختصاص دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شد و فونداسیون آن با پول خیران اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه لیست نیازمندی‌های اولویت‌دار بیمارستان تهیه شد، اظهار کرد: مبلغی از دریافتی‌های خیران شهرستان سوادکوه در اختیار بیمارستان قرار گرفت و برای اختصاص مابقی مبلغ جمع‌آوری‌شده قرار است جلسه‌ای برگزار شود تا نیازمندی‌های کنونی و آینده بیمارستان و نیت مردم هم لحاظ شود.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه اگر صداقت و شفافیت باشد شاهد همراهی بیشتر مردم خواهیم بود، گفت: مبلغ حدود یک میلیارد تومان تجهیزات توسط دانشگاه به بیمارستان ما در مقطع مقابله با کرونا داده شد و هر 3 روز پارت دارو و لوازم شخصی برای ما ارسال می‌شود و سایر نیازمندی‌ها را از خیرین دریافت می‌کنیم.

عادلانی از ثبت کمک‌های همه خیرین و برگزاری مراسم تجلیل توسط دانشگاه علوم پزشکی و یا توسط بیمارستان خبر داد و گفت: شاهد وضعیت ثابت کرونا در سوادکوه هستیم و سیر صعودی متوقف شد و تعداد مراجعان و بیماران هم کمتر شد و پیشگیری و فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین فعالیت مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه مرکز نقاهتگاه سوادکوه مجهز است و از ابتدای حضور کرونا حدود هزار نفر بیمار مراجعه‌کننده داشتیم، افزود: حدود 200 نفر بستری داشتیم و در حال حاضر حدود 20 نفر در حال درمان هستند و حال عمومی آنان رضایت‌بخش است.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه از پویش‌های مردم برای کمک به حافظان سلامت تقدیر کرد و گفت: پویش‌های مردم برای کمک به حافظان سلامت، بخشی از نیاز‌های را تأمین می‌کند و با توجه به اینکه به استقبال خطر‌ رفتن کار ساده‌ای نیست و بخشی از این شجاعت به دلیل حس مثبتی است که محبت مردم و مشارکت آنان در پویش‌های کمک به حافظان سلامت به ما می‌دهد.

انتهای پیام/86015

نظر شما