شناسهٔ خبر: 39233664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خراسان‌جنوبی:

آسیب رسیدن به تولید بیش از کرونا زیان‌بار است

بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اگر تولید آسیب ببیند، آثار زیان بار آن بیشتر از کرونا خواهد بود، گفت:بدون شک اولویت اول سلامت مردم است اما سایر بخش ها هم باید مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان دوشنبه شب در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به مصوبات روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا و آغاز مرحله سوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهارکرد: در این مرحله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که به صورت هوشمند دنبال خواهد شد، مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پر ریسک تقسیم‌بندی می‌شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: مشاغل کم ریسک و متوسط از بیست و سوم فروردین، فعالیت‌شان را آغاز خواهند کرد اما مشاغل پر ریسک و همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها و بوستان‌ها تا پایان فروردین تعطیل خواهند بود.

معتمدیان با بیان اینکه ادارات دولتی از بیست و سوم فروردین با حضور دو سوم کارمندان خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار قرار می‌دهند، ادامه داد: یک سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری یا مرخصی در منازل خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه ساعت کاری ادارات طبق مصوبه ستاد ملی، از بیست و سوم فروردین ۷ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر است، گفت: کلیه مدارس و دانشگاه‌ها به غیر از مقطع دکترا تا پایان فروردین تعطیل است.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در بخش عبور و مرور در ورودی شهرها، همچنان از ورود افراد غیربومی به استان جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه غافل نشدن از حوزه اقتصادی و معیشت مردم را یک ضرورت است، ادامه‌داد: بدون شک اولویت اول کشور، سلامت مردم است اما در کنار آن اولویت‌های زیستیِ دیگری مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی وجود دارند که در شرایط تحریم‌های ظالمانه و کاهش قیمت نفت باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید در کشور آسیب ببیند، آثار زیان بار آن بیشتر از کرونا خواهد بود، بیان کرد: کرونا موجب انسجام و تألیف قلوب میان ارکان و قوای مختلف نظام و مردم شده که نمونه این اتحاد و همدلی را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مردم خراسان‌جنوبی همگام با سراسر کشور، همراهی و اتحاد خود را در این برهه از زمان به نمایش گذاشته‌اند که این نشانگر اعتماد بالای مردم به مسئولین است.

نظر شما