شناسهٔ خبر: 39233464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معرفی مجازی 66 جوان برتر زنجانی

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: 66 جوان برتر زنجانی در شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی معرفی و پس از شکست کرونا تجلیل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

لیلا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک هفته جوان اظهار کرد: طی این هفته برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل ورزش و جوانان اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه طی این هفته 66 جوان برتر استان معرفی خواهند شد، تصریح کرد: 18 جوان برتر استانی و 6 جوان در هر شهرستان در محورهای مختلف توسط دستگاه‌ها معرفی و پس از ریشه‌کنی کرونا تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به محورهای جشنواره برگزار شده در سطح استان گفت: جوان برتر قرآنی، طلبه جوان، جوان برتر مخترع و مبتکر، جوان برتر علم و فناوری، سرباز جوان، جوان برتر در حوزه رسانه، جوان برتر روستایی و کشاورز و جوان برتر کارآفرین از محورهای این جشنواره است.

کریمی گفت: از دیگر محورهای جشنواره نیز جوان برتر با توانایی خاص (معلولین)، جوان برتر هنر و ادبیات، مدیر جوان، جوان برتر فعال اجتماعی (امدادرسان)، جوان برتر فعال اجتماعی (مددکار و تسهیل گر اجتماعی)، جوان برتر در حوزه گردشگری، جوان برتر در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجاز، ورزشکار برتر، سمن جوان و یک محور ویژه با عنوان «جوان برتر درمانگر» که به تجلیل از یکی از جوانان کادر درمانی فعال در مقابله با بیماری کرونا اختصاص دارد، خواهد بود.

وی گفت: همچنین محورهای جشنواره در سطح شهرستان نیز شامل جوان برتر قرآنی، جوان برتر ورزشکار، جوان برتر علم و فناوری، جوان برتر کشاورز و کارآفرین روستایی، جوان برتر فعال اجتماعی و جوان برتر در هنر و ادبیات است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: جوانان برگزیده در هفته جوان از طریق رسانه‌های عمومی و فضای مجازی معرفی شده و پس از شکست کامل بیماری کووید 19 در جشنواره نشاط و امید، با اهدای تقدیرنامه‌ای با امضای استاندار، تابلوی یادبود هفته جوان و هدیه نقدی (در صورت تامین اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان) مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه هفته جوان امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور شکلی متفاوت و مجازی خواهد داشت، تصریح کرد: حمایت از برنامه‌های سمن‌های جوانان به مناسبت هفته جوان از جمله جوان شو مجازی، راه‌اندازی جوان تی وی و پویش‌ها و چالش‌های مردمی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

کریمی اشاره به اینکه پیشنهاد اجرای «جوان شو مجازی» توسط اعضای مجمع مطرح شد و مقدمات آن توسط سمن‌های استان فراهم شد، افزود: هدف از اجرای این برنامه، جریان‌سازی و گرامیداشت هفته جوان و معرفی سمن‌های جوانان است و برنامه‌های مختلفی از جمله آموزش نکات بهداشتی، آموزش مهارت‌های ساده، سرگرمی‌های سالم و غنی‌سازی اوقات فراغت عموم مردم در راستای پویش «در خانه بمانیم» است، اجرا خواهد شد.

وی گفت: محورهای این پویش نیز شامل قرآنی شو (همفکران پویا و معراج وحی)، ورزشی شو (راهیان میعاد تندرستی)، کتاب‌خوان شو (راهیان میعاد تندرستی)، شاد شو (امیدآوران جوان)، ماهر شو (هنر ماندگار زنجان)،  سرگرم شو (یادآوران فرهنگ کهن) و کرونایی نشو (نشاط آوران امید زنجان) است.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما