شناسهٔ خبر: 39233356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خدمت صادقانه‌ای که به بار نشست؛

خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را از آن خود کرد

زهرا حمیدی

خراسان جنوبی، پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را همچون پاییز سال گذشته در زمستان ۹۸ از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی، با تلاش موفق برای حضور مقامات کشوری، وزرا و معاونان رییس جمهور در استان و آغاز طرح‌های بزرگ اقتصادی و اشتغالزایی توانست نرخ بیکاری استان را به پایین ترین حد ممکن در سال‌های اخیر رسانده و این استان را در رتبه یک کشوری قرار دهد.

به گزارش ایسنا، باتوجه به اینکه خراسان جنوبی روند کاهشی نرخ بیکاری را در ماه‌های اخیر داشته و با توجه به بهبود شاخص‌های دیگر موثر در رشد و توسعه استان، امید به آینده در بین مردم و مسئولین استان نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته و این نتیجه تلاش مسئولان استان و هدایت هوشمندانه استاندار است.

به دستور استاندار خراسان جنوبی، برنامه‌های میان‌مدت، کوتاه مدت و بلندمدت برای دستگاه‌های پیشران اقتصادی تدوین شد، برخی از برنامه‌ها تا پایان تابستان نتیجه داد که ثمره آن را در پاییز ۹۸ دیدیم.

این برنامه‌ها و طرح‌ها باعث شد خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را طی پاییز امسال داشته باشد. نرخ بیکاری استان از ۸.۴ درصد در پاییز سال ۹۷ به ۵.۴ درصد در پاییز سال ۹۸ رسید.

خراسان جنوبی در زمستان ۹۸ نیز توانست با نرخ بیکاری 6 درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص دهد. این نرخ پایین، نتیجه ماه‌ها تلاش در حوزه‌های مختلف و بویژه فعالیت مفید اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های عضو در کارگروه اشتغال استان و عملکرد موفق معاونت هماهنگی و اقتصادی استانداری بود.

اکنون 10 هزار واحد مسکن محرومان در روستاهای استان در حال احداث است که اجرای این طرح در احیای مجدد و پویایی واحدهای صنعتی نقش مؤثری داشته است.

توسعه صادرات، تدوین سند توسعه محصولات استراتژیک و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با شرکت شهرک‌های کشاورزی در خصوص ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامی و شیلات و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با ستاد اجرایی امام(ره) در راستای ایجاد هاب شتر در استان، از دیگر عوامل کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغالزایی در استان بود.

برطبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس نیز خراسان جنوبی دارای رتبه دوم امنیت سرمایه‌گذاری کشور در بهار ۹۸ نسبت به زمستان ۹۷ اعلام شد.

انتهای پیام

نظر شما