شناسهٔ خبر: 39233327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

درگذشت سرمربی سابق رئال، بارسا و اتلتیکو +عکس

سرمربی سابق سه غول لالیگا در سن 71 سالگی دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -
صراط:

رادومیر آنتیچ سرمربی صرب سابق باشگاه های رئال زاراگوزا، رئال مادرید، رئال اویدو، اتلتیکو مادرید، بارسلونا و سلتاویگو که 16 سال در رقابت های لالیگا مربیگری کرد، درگذشبه

به گزارش طرفداری رادومیر آنتیچ که بیشتر به دلیل کسب قهرمانی به همراه اتلتیکو مادرید در مسابقات لالیگا و کوپا دل ری در فصل 1995/96 مشهور است، در سن 71 سالگی و پس از نبردی طولانی با یک بیماری جدی درگذشت.

درگذشت سرمربی سابق رئال، بارسا و اتلتیکو +عکس

آنتیچ به عنوان بازیکن در باشگاه اسلوبودا اوژیچه، پاتیزان بلگراد، فنرباحچه، رئال زاراگوزا و لوتون تاون در نقش مدافع بازی کرد و یک بار نیز پیراهن تیم ملی یوگوسلاوی را بر تن کرد. وی به همراه پارتیزان یک بار فاتح لیگ یوگوسلاوی شد.

قطعاً آنتیچ به عنوان مربی، عملکرد بهتری داشت و 16 فصل در لالیگا مربیگری کرد و هدایت سه غول لالیگا را بر عهده داشت و حتی یک بار به همراه روخی بلانکوس فاتح مسابقات شد. وی 409 بار در لالیگا مربیگری کرد و 172 برد، 110 تساوی و 127 شکست حاصل عملکردش بود.

آنتیچ بین سال های 2008 تا 2010 هدایت تیم ملی صربستان را بر عهده گرفت و به همراه این تیم راهی جام جهانی 2010 شد. شاندونگ لوننگ و هبی چین دو تیمی بودند که در سال های اخیر هدایت آن ها را بر عهده داشت.

باشگاه اتلتیکو مادرید با انتشار بیانیه ای در این خصوص گفت: خانواده اتلتیکو به دلیل درگذشت یکی از مربی های افسانه ای اش سوگوار است. رادومیر آنتیچ یکی از افسانه های بزرگ نیمکت اتلتیکو، ما را در 71 سالگی ترک کرد. او پنج فصل مربیمان بود و دبل معروف قهرمانی لالیگا و کوپا دل ری در فصل 1995/96 همراه وی بود. تو همیشه در قلبمان خواهی بود. روحت شاد.

نظر شما