شناسهٔ خبر: 39233207 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استکی: دوست دارم با تابوشکنی در گزینشی جهانی سهمیه بیشتری بگیریم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: دوست دارم تیمی را به مسابقات گزینشی جهانی اعزام کنیم که ضمن تابوشکنی موفق به کسب سهمیه‌های المپیک بیشتری شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تعطیلی اردوهای تیم ملی بوکس اظهار داشت: تیم ملی بوکس در سال 98 به صورت مداوم در اردو، مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات انتخابی تیم ملی، مسابقات تدارکاتی، رقابت‌های قهرمانی جهان  و گزینشی المپیک حضور داشت. بعد از مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا که در روزهای پایانی اسفند ماه به پایان رسید،  قرار بود تا 20 فروردین ماه بچه‌ها استراحت داشته باشند.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی، اردوها و مسابقات برنامه‌ریزی جدیدی را انجام دادیم و قرار است از 20 فروردین ماه در هر وزن چهار یا پنج بوکسور را برای انتخابی تیم ملی معرفی کنیم. در صورتی که شرایط مهیا شد در اواخر خرداد ماه نیز مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار خواهیم کرد. انتخابی تیم ملی نیز در شش وزن برگزار خواهد شد تا برای اردوی ابتدایی حدود 16 بوکسور در تمرینات حضور داشته باشند. غیر از این مسابقه انتخابی، انتخابی دیگری به نام قهرمانی کشور را نیز خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی بوکس خاطر نشان کرد: قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور حتماً به منزله انتخاب شدن نیست و شاید حتی با وجود قهرمانی بوکسوری، نفر دوم او را به مسابقات اعزام کنیم. ما این تجربه تلخ را پیش از این داشتیم که نفرات برتر را اعزام کردیم و نتیجه نگرفتیم. عملکرد بوکسورها در مسابقات انتخابی در کنار سابقه عملکرد آنها در مسابقات بین‌المللی حتماً برای انتخاب شدن در تیم ملی بررسی خواهد شد تا با یک خردجمعی  بهترین نفرات را به مسابقات انتخابی دوم گزینشی المپیک اعزام کنیم. دوست دارم تیمی را به مسابقات گزینشی جهانی اعزام کنیم که ضمن تابوشکنی موفق به کسب سهمیه‌های بیشتری شود. قطعاً تمام نفرات باید در انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور حضور داشته باشند و جای هیچ بحث وجودی ندارد.

استکی درباره تعویق یک ساله رقابت‌های المپیک 2020 توکیو عنوان کرد: در حال حاضر تمام دنیا درگیر ویروس کرونا هستند و به همین دلیل ما نمی‌توانیم بگویم تأخیر رقابت‌های المپیک تصمیم خوب یا بدی است. اگر قرار است این تعویق یک ساله بد باشد برای همه کشورها بد خواهد بود و اگر هم تصمیم خوبی باشد برای همه خوب است. این تأخیر یک ساله البته برای کشورهایی بهتر است که ورزشکاران مصدوم دارند و می‌توانند با این تأخیر برگزاری مسابقات نه تنها به بهبودی برسند، بلکه به اوج آمادگی نیز بازگردند.

وی  خاطر نشان کرد: تأخیر رقابت‌های المپیک برای تیم ملی بوکس تفاوتی ندارد و ما تلاش خواهیم با تغییر برنامه‌ها خود را برای این مسابقات آماده کنیم. قطعاً در حال حاضر این فرصت برای ما و همه کشورها وجود دارد تا آماده‌سازی بهتری برای رقابت‌های المپیک داشته باشیم. ما به دنبال این هستیم که ابتدا سهمیه خود را بیشتر کنیم تا بعد از آن ببینیم باید در المپیک تنها یک شرکت‌کننده باشیم یا برای کسب اولین مدال خود در المپیک تلاش کنیم که این اتفاق نیز پروتکلی دارد که باید در زمان لازم بررسی شود.

سرمربی تیم ملی بوکس تصریح کرد: داستان بوکس ایران با عملکردش در مسابقات اخیر تفاوت کرده است و نگاه‌ها به بوکس ایران تغییر کرده است. ما در مسابقات قهرمانی جهان روسیه، تورنمنت ترکیه و مسابقات گزینشی المپیک نشان دادیم بوکس ایران رو به پیشرفت است. این اتفاق نیز فقط به خاطر استکی و کادرفنی نیست و به خاطر فدراسیونی است که از کوچک‌ترین عضو تا رئیس فدراسیون تلاش می‌کنند وظایف خود را به درستی انجام بدهند. پشتیبانی و همدلی باعث شده است بوکس ایران پیشرفت خوبی داشته باشد و این موضوع را تنها من نمی‌گویم و همه کسانی که عملکرد تیم ملی را دیدند به این موضوع اذعان دارند. فدراسیون قصد دارد برای المپیک حمایت خود را نیز بیشتر کند.

استکی ادامه داد: ثوری رئیس جوانی است که دلش می‌خواهد کار انجام بدهد و برای بوکس نیز به هر دری می‌زند. حمید قبایی‌زاده، دبیر فدراسیون بوکس واقعاً برای تیم ما زحمت کشید و مدیون او هستم. سیامک صالحی، نایب رئیس فدراسیون نیز تحت هر شرایطی پشتیبان تیم ملی بود و تمام خواسته‌های ما را بدون منت برآورده کرد و تلاشی برای دیدن شدن انجام نداد. شاید بلوف به نظر برسد، اما کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهیم تا اگر اجرایی شد اتفاق جدیدی را برای بوکس ایران رقم بزنیم.


انتهای پیام/ 

نظر شما