شناسهٔ خبر: 39231475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد جدید ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد جدید خبر داد و گفت: در این مرحله طرح فاصله گذاری اجتماعی که به صورت هوشمند دنبال خواهد شد، مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم بندی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به مصوبات روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا و آغاز مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه داد: مشاغل کم ریسک و متوسط از بیست و سوم فروردین، فعالیت‌ خود را آغاز خواهند کرد اما مشاغل پرریسک و همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها و بوستان‌ها تا پایان فروردین ممنوع و تعطیل خواهند بود.

وی درخصوص فعالیت ادارات دولتی گفت: ادارات دولتی از بیست و سوم فروردین با حضور دو سوم کارمندان خدمت رسانی به مردم را در دستور کار قرار می‌دهند. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: یک سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری یا مرخصی در منازل خواهند بود. 

وی متذکر شد: ساعت کاری ادارات طبق مصوبه ستاد ملی، از بیست و سوم فروردین ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر است.

معتمدیان اظهار داشت: تمامی مدارس و دانشگاه‌ها غیر از مقطع دکترا تا پایان فروردین تعطیل هستند. 

وی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در بخش عبور و مرور در ورودی شهرها، همچنان از ورود افراد غیربومی به استان جلوگیری خواهد شد.

ضرورت غافل نشدن از حوزه اقتصادی و معیشت مردم

نماینده عالی دولت در استان، غافل نشدن از حوزه اقتصادی و معیشت مردم را یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون شک اولویت اول کشور، سلامت مردم است اما در کنار آن اولویت‌های زیستیِ دیگری مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی وجود دارند که در شرایط تحریم‌های ظالمانه و کاهش قیمت نفت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر تولید در کشور آسیب ببیند، آثار زیانبارش بیشتر از کرونا خواهد بود.

معتمدیان با اشاره به اینکه بیماری کرونا علیرغم ایجاد فاصله فیزیکی، دل‌ها را به هم نزدیک کرده است تصریح کرد: کرونا موجب انسجام و تألیف قلوب میان ارکان و قوای مختلف نظام و مردم شده که نمونه این اتحاد و همدلی را در دفاع مقدس شاهد بودیم. 

وی گفت: مردم استان خراسان جنوبی همگام با سراسر کشور، همراهی و اتحاد خود را در این برهه از زمان به نمایش گذاشته‌اند که این نشانگر اعتماد بالای مردم به مسوولان است.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد که با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

پیش از اعمال محدودیت‌های تردد در سطح کشور، بنا به تدبیر استاندار و تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی ۹ گلوگاه کنترل مراقبتی و بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان تعیین شده بود.

براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی در لایه اول و ۱۱ محور مواصلاتی استان و در لایه دوم و ۱۳ محور بین شهری داخل استان، کنترل‌های لازم با هدف مصونیت مردم در برابر خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

همچنین صنوف غیرضروری از اوایل فروردین ماه جاری تعطیل شدند و ادارات استان با یک سوم کارکنان خدمات رسانی کردند.

نظر شما