شناسهٔ خبر: 39231296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش ۲۰ هزار کارگر پاکستانی در امارات برای بازگشت به کشورشان

تهران- ایرنا- منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند؛ ۲۰ هزار کارگر پاکستانی که در امارات متحده عربی کار می‌کنند، به دنبال شیوع کرونا در تلاش هستند تا به کشورشان بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از ۲۰ هزار کارگر پاکستانی به دنبال شیوع کرونا و افزایش محدودیت‌هایی که امارات متحده عربی برای جلوگیری از شیوع این ویروس اعمال کرده در تلاش هستند تا به کشورشان بازگردند.

بر اساس این گزارش، با شیوع کرونا، امارات متحده عربی بتدریج محدودیت‌هایی شامل مقررات منع آمد و شد، تعلیق پروازهای مسافربری و تدابیری برای قرنطینه عمومی اتخاذ کرد.

سخنگوی کنسولگری پاکستان در امارات متحده عربی به رویترز گفته است: از روز سوم آوریل (۱۵ فروردین) بیش از ۲۰ هزار نفر به کنسولگری مراجعه کرده و برای بازگشت به پاکستان اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که به کنسولگری مراجعه کردند کسانی هستند که یا اقامتشان پایان یافته، یا کارشان را از دست داده‌اند و یا اینکه دیگر مزدی دریافت نمی کنند.

۳۱ مارس (۱۲ فروردین) نیز مقام‌های اماراتی در دبی برای کنترل کرونا یک محله مسکونی را که در آن کارگران آسیایی زندگی می‌کردند، بستند.

حدود یک میلیون پاکستانی در امارات متحده عربی کار و زندگی می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت امارات متحده عربی، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲ هزار و ۷۶ نفر رسیده است و تاکنون نیز ۱۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

ویروس کرونا برای نخستین بار ۱۲ دسامبر (آذر/دی) گذشته در چین و در شهر «ووهان» شیوع یافت اما پکن به طور رسمی اواسط ژانویه (دی/بهمن) آن را اعلام کرد.

این ویروس بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت و اکثر کشورها را درگیر کرده است.

نظر شما