شناسهٔ خبر: 39230707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس کمیته پدافند غیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو اظهار داشت:

تشکیل تیم حافظان سلامت گروه صنعتی ایران ترانسفو و نظارت مستمر بر موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی

داود خیری

مسولین گروه صنعتی ایران ترانسفو از تعطیلی کلیه جلسات حضوری وتبدیل آن به جلسات مجازی از طریق ویدئوکنفرانس و برگزاری جلسات مجامع شرکتهای تابعه بصورت غیرتجمعی و از طریق ویدئوکنفرانس خبرداد و این مهم را اقدامات موثر در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه گروه صنعتی ایران ترانسفو با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان زنجان، در راستای حفظ سلامت نیروی انسانی توامان با حفظ تولید.

مدیریت مجموعه ایران ترانسفو و شرکتهای تابعه با تشکیل جلسات متعدد در جهت مقابله با این ویروس، ضمن واگذاری مسئولیت راهبری موضوع به کمیته پدافند غیر عامل گروه و تشکیل دوازده جلسه از سوی  کمیته مذکور  با محوریت کرونا ویروس که یکی از جلسات با حضور معاون محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار گردیده  ، توانست در سال جهش تولید اقدامات بسیار موثری در راستای سلامت همکاران و مسئولیت اجتماعی این مجموعه بزرگ صنعتی، از زمان شیوع این بیماری انجام دهد.  

حسنی تنها، رئیس کمیته پدافند غیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو اظهار داشت: با توجه به اشتغال حدود ۵۰۰۰ نفر در این گروه صنعتی و استقرار واحدهای تابعه گروه در تهران و زنجان و ارتباط با شبکه بزرگ تامین و فروش و خدمات پس از فروش داخلی و تامین کنندگان خارجی، کمیته پدافند غیر عامل از هفته اول شیوع کرونا در قالب جلسات مدیریتی و کارشناسی در حوزه های آموزش و اطلاع رسانی و عملیاتی با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات فراگیر در کنترل این بیماری بسیار موثر عمل نموده است.  کوروش دربندی زاده معاون منابع انسانی و پشتیبانی و عضو کمیته پدافند غیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، در تشریح اقدامات انجام شده اظهار داشت:

با غربالگری کل نیروی انسانی و خانواده ایشان از سوی تیم آموزش دیده واحد بسیج شرکت، قبل از آغاز سال کاری جدید وضعیت احتمالی ابتلای همکاران و خانواده آنها مشخص و در هر مورد اقدامات پیشگیرانه شامل عدم حضور و معرفی به مراکز درمانی انجام شد. ایشان به  توزیع پک بهداشتی جهت مصرف پرسنل وخانواده‌هایشان بطور رایگان در دو مرحله اشاره و بر ادامه این روند تا پایان عادی شدن وضعیت این بیماری تاکید کرد.

همچنین اعطای مرخصی به همکاران پرخطر و مسن گروه صنعتی ایران ترانسفو و ضدعفونی مستمرخطوط تولید ، محوطه ، اماکن ستادی و سرویس های ایاب وذهاب را از دیگر اقدامات پیشگیرانه این گروه صنعتی برشمرد.

وی اضافه کرد: حوضچه‌های ضدعفونی کننده درب ورودی که از ابتدای سال کاری جدید نصب شده تا پایان عادی شدن وضعیت و رفع خطر شیوع ویروس کرونا پابرجا میباشد .

ایشان توزیع جغرافیایی مناسب نیروی انسانی ستادی وتولیدی با افزایش شیفت حضور و دورکاری به منظور پرهیز از تراکم نیروی انسانی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، کاهش ساعات کاری از ۹ ساعت به ۶ ساعت در هرشیفت ، انجام معاینه دوره‌‌ای کلیه پرسنل در دفعات متعدد در درب ورودی و ایستگاههای کاری ، اصلاح شیوه ثبت ورود و خروج پرسنل و تجهیز همکاران به ماسک و دستکش و ژل ضدعفونی در تمام شرکت‌های تابعه را از دیگر اقدامات در حال انجام عنوان کرد. دربندی زاده در ادامه ضمن تشکر از همکاری و هماهنگی بسیار خوب  همه کارکنان شرکت و شورای اسلامی کار، از تشکیل تیم حافظان سلامت گروه صنعتی ایران ترانسفو برای اعمال نظارت مستمر از جهت کنترل رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شرکت خبر داد و افزود: بنابر مصوبه کمیته پدافند غیر عامل و تایید دکتر ظهیری ، مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران ترانسفو برای موارد خوداظهاری همکاران در خصوص ابتلای احتمالی به این بیماری، اقدامات تشویقی و کمک هزینه درمان در نظر گرفته شده و همکارانی که موازین بهداشتی را رعایت ننمایند و یا کتمان بیماری کنند جرائم مالی و برخورد انضباطی لحاظ گردیده است.  

وی در ادامه افزود اطلاع رسانی مستمر به پرسنل درخصوص مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ارتباطی و تعامل کاری بطور منظم توسط مدیریت ارتباطات گروه انجام میشود .

ضدعفونی کلیه خودروهای حامل مواد و قطعات و اقلام جدید وارداتی داخلی وخارجی به انبار از دیگر اقدامات در حال اجرا در این گروه صنعتی میباشد که معاون منابع انسانی و پشتیبانی به آن اشاره نمود.

 احمدرضا عبدلی مدیر ارتباطات گروه صنعتی ترانسفو نیز از تعطیلی کلیه جلسات حضوری وتبدیل آن به جلسات مجازی از طریق ویدئوکنفرانس و برگزاری جلسات مجامع شرکتهای تابعه بصورت غیرتجمعی و از طریق ویدئوکنفرانس خبرداد و این مهم را اقدامات موثر در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد .

وی با توجه به لزوم حفظ فاصله گذاری اجتماعی در این زمان به تقویت اطلاع رسانی با تولید محتوای علمی و تخصصی در خصوص این بیماری با نصب بیلبوردها و مطالب وبنرهای آموزشی وبهداشتی در سطح شرکت وگروه‌های ارتباطی با پرسنل اشاره نمودند.

مدیر ارتباطات ایران ترانسفو همچنین اظهار داشت: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی همکاران واحد بسیج شرکت در تمام ایام شیوع کرونا در امر ضد عفونی معابر شهری زنجان با خودرو و تجهیزات در اختیار از سوی شرکت، فعال بوده و با مصوبه هیت مدیره محترم گروه، مبلغ ده میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی استان برای خرید ۴ دستگاه ونتیلاتور پیشرفته بمنظور سرعت درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا پرداخت گردیده و یک دستگاه اکسیژن ساز نیز برای مواقع مورد لزوم برای بهداری شرکت ایران ترانسفو خریداری شده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما