شناسهٔ خبر: 39227847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ویزیت ۴ هزار و ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در ۲۰ کلینیک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تا‌کنون ۴ هزار و ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در ۲۰ کلینیک ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان ویزیت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طی چند روز گذشته تعداد بیمارانی که نیاز به بستری و آی. سی. یو (ICU) داشتند بیشتر شده، اما تعداد بیماران سرپایی کاهش یافته است.

او گفت : از چند روز پیش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و زنجان به عنوان پایلوت کشوری اقدام به انجام تست‌پی. سی. آر (PCR) برای بیماران سرپایی کرده‌اند که این امر موجب افزایش آمار مبتلایان شده است، اما در کنترل اپیدمی به ما کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تا کنون ۴ هزار و ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در ۲۰ کلینیک ۱۶ ساعته دانشگاه در سطح استان ویزیت شده‌اند.

او با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۵۴ هزار مسافر به استان وارد شده‌اند، افزود: ۷ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از استان خارج شده‌اند که این تعداد بالقوه احتمال بروز اپیدمی را بیشتر می‌کند.

مرادی با تاکید بر حفظ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: در غیر این‌صورت احتمال افزایش بیماری وجود دارد.

رئیس بیمارستان گلستان گفت: در ابتدای همه‌گیری هر بیمار توان آلوده کردن سه نفر را داشت، اما هم‌اکنون این شیب در حال تعدیل و تنزل است.

وزیری گفت:اگر مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان‌ها در سطح ۲۵ درصد باشد، میانگین مراجعات روزانه در کشور حدود ۹۰ هزار نفر خواهد بود و اگر این سطح به ۴۰ درصد برسد این مراجعات به ۱۰ هزار نفر کاهش می‌یابد.

او افزود: با توجه به اینکه هر استان شرایط خاص خود را دارد، لذا برای کل کشور نمی‌توان یک الگوی واحد در نظر گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از استان‌های دیگر به عنوان میهمان در سامانه ثبت‌نام شده‌اند که کد ملی این افراد وجود دارد، که برای دسترسی به شماره همراه آنان نیازمند کمک ثبت احوال و مخابرات هستیم.

شکیبا با توجه به اینکه اجباری در خصوص طی کردن دوره نقاهت بیماران در نقاهتگاه‌ها وجود ندارد، از این امر استقبال نمی‌شود و بیماران تمایلی به حضور در نقاهتگاه‌ها ندارند .

 

 

انتهای پیام/د

نظر شما