شناسهٔ خبر: 39224839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ماتئوس: فلیک می‌تواند عصر جدیدی را در باواریا آغاز کند؛ هماهنگی فعلی بایرن مونیخ آخرین بار در دوره هاینکس دیده شده بود

میلاد وفادار

یکی از اسطوره‌های باواریایی‌ها اعتقاد دارد این باشگاه تحت هدایت سرمربی جدیدش در مسیر درستی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- به گفته لوتار ماتئوس، هانسی فلیک نظمی را به بایرن مونیخ برگردانده است که از زمان جدایی یوپ هاینکس فقدان آن حس می‌شد. 

به گزارش سایت گل، فلیک که در ماه نوامبر به طور موقت جانشین نیکو کواچ شد، بایرن مونیخ را به یک مدعی در بوندسلیگا، لیگ قهرمانان و جام حذفی آلمان تبدیل کرد. در نتیجه قرارداد او تا سال 2023 تمدید شد. این مربی 55 ساله شانس آن را دارد تا به همان دستاوردی برسد که یوپ هاینکس در سال 2013 همراه بایرن مونیخ کسب کرد: یک سه گانه دلچسب. ماتئوس یقین دارد که فلیک شایسته فرصتی است که در اختیار او قرار داده‌اند. 

اگر بایرن قراردادش را تمدید نمی‌کرد، نمی‌شد تصمیم آن‌ها را درک کرد. هانسی کاملا لایق این فرصت است. بایرن همراه او در مسیر درستی قرار دارد. چنین هماهنگی‌ای را آخرین بار تحت هدایت یوپ هاینکس دیده بودیم؛ تیم فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کند. او کلا چه از نظر فوتبالی و چه تاکتیکی، تیم را پیشرفت داده است. ضمنا توانایی خوبی در مدیریت افراد دارد. به لطف او بازیکنانی همچون ژروم بواتنگ و توماس مولر دوباره به بالاترین سطح خود رسیده‌اند. او همچنین به جوانانی همانند آلفونسو دیویس و جاشوا زیرکزی اتکا می‌کند. این اهمیت دارد چون بایرن می‌خواهد مطمئن شود که جوانان از آکادمی به تیم اصلی می‌رسند. هانسی می‌تواند عصر جدیدی را در باواریا آغاز کند. 

حالا که فلیک ماندنی شده است، آیا باید سراغ تمدید قرارداد مانوئل نویر و داوید آلابا که قراردادشان در سال 2021 به اتمام می‌رسد رفت؟ پاسخ ماتئوس از این قرار بود:

این می‌تواند نشانه‌ای برای تمامی بازیکنانی باشد که تا الان قراردادشان را تمدید نکرده‌اند: تیاگو، مولر، آلابا و نویر. فلیک در هفته‌های اخیر بارها به ستایش از نویر پرداخته و او را بهترین دروازه‌بان دنیا خطاب کرده است. از نظر تیمی هم اوضاع همین قدر خوب است. بایرن مشخصا شماره یک باقی می‌ماند. کل بنای باشگاه با حضور فلیک، اعضای تیم و (اولیور) کان در کادر مدیریتی مناسب است و شعار «Mia San Mia» مجددا احیا شده است. قهرمانی در اروپا؟ بایرن هرگز در اروپا خیلی عقب نبوده است و بنابراین پس از شکست فصل گذشته مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان می‌دانستم آن یک اتفاق است. بنابراین تیم تحت نظر فیلک شانس خیلی خوبی دارد.  

نظر شما