شناسهٔ خبر: 39224020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

حمله اصلاح طلبان به مجلسی که هنوز شروع به کار نکرده است

اصلاح طلبان با فرار به جلو به جای نقد عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم به مجلسی که هنوز تشکیل نشده و گفته می شود بدنه آن اکثرا از نیروهای انقلابی است، حمله ور شده اند و عباس عبدی این مجلس را علیل می‌خواند!

صاحب‌خبر -
شهدای ایران:  اصلاح طلبان که به سبب عملکرد ضعیف شان در مجلس دهم دچار شکستی سخت در انتخابات مجلس یازدهم شدند، حالا به مجلسی که هنوز شروع به کار نکرده است، حمله می کنند.

آخرین حمله اصلاح طلبان به مجلس جدید توسط «عباس عبدی» تئوریسین این جناح سیاسی صورت گرفت. وی در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های اصلاح طلب با عنوان اینکه «مجلس یازدهم از ابتدا تا حدی علیل به دنیا آمده است» گفت: «فکر نمی‌کنم طیف‌بندی‌ها یا فراکسیون‌های جناح اصولگرا در شرایط کنونی اهمیت زیادی داشته باشد، چراکه این مجلس با این رای اندک و فضای محدود امیدی که به آن وجود دارد از ابتدا ناتوان و ناکارآمد و تا حدی علیل به دنیا آمده است، لذا اینکه مجلس به خودی خود بتواند کاری صورت دهد یا بخواهیم خیلی به جزئیات آن فکر کنیم تاثیر چندانی در وقایع ندارد.» 
 
وی افزود: « اما به طور کلی می‌توان یک نکته را بیان کرد و آن اینکه جناح راست هرچه بیشتر عناصر قدرت را در دست می‌گیرد به طور طبیعی در درون این جریان شکاف بیشتری ایجاد می‌شود، این شکاف درونی آن‌ها را تجزیه می‌کند و با توجه به اینکه نمی‌توانند از بیرون کسی را وارد این جریان کنند، در نتیجه کل بنیان‌های سرمایه اجتماعی آنها با گذشت زمان کمتر و کمتر می‌شود.»
 
حمله اصلاح طلبان به مجلسی که هنوز شروع به کار نکرده است
 
تاکتیک اصلاحات برای القای شکاف در نیروهای مجلس یازدهم 
  حمله اصلاح طلبان به مجلسی که هنوز شروع به کار نکرده است
به نظر می رسد اصلاح طلبان از همین ابتدا به دنبال ایجاد و القای شکاف میان نیروهای اصولگرا در مجلس آتی هستند.
 
این جریان سیاسی با توجه به اینکه مجلس حدود یک ماهی است تعطیل است و در بحران کرونا حتی نمایندگان مجلس منتقد عملکرد آن هستند به نقد مجلس فعلی و خصوصا فراکسیون اصلاح طلبانه امید نمی پردازند و مجلس آینده را هدف حملات خود قرار داده اند.
 
جالب اینکه اصلاح طلبانی که هنوز مسئولیت دارند و بایستی به وظیفه خود بپردازند و پاسخگو باشند نیز در این میان با ژست منتقدانه سخن می گویند.
 
در همین رابطه «محمدجواد حق‌شناس» عضو شورای شهر تهران و عضو حزب اعتمادملی که اخیرا بیان کرده: «وقتی نشاط در انتخابات نباشد یا انتخاب‌شوندگان نتوانند خواسته‌های مردم را محقق کنند، عملا می‌توان گفت ما فاصله جدی با آرمان‌های انقلابیون دهه 40 و 50 گرفته‌ایم. بخش عمده‌ای از جامعه از روند موجود راضی نیست و عملکردهای سیاسی مسئولان قطعا با منویات انقلاب در سال 56 و 57 همخوانی کامل ندارد!».
 
پرده برداری کرباسچی از پشت پرده ادعای اصلاح طلبان  حمله اصلاح طلبان به مجلسی که هنوز شروع به کار نکرده است
 
اصلاح طلبان درحالی با فرار رو به جلو از نقد عملکرد مجلس دهم و فراکسیون امید خودداری می کنند که اخیرا «غلامحسین کرباسچی» پرده از رازپوشی این جریان سیاسی درباره علت شکست اصلاحات در انتخابات مجلس یازدهم بر داشته و به ضعف عملکردی این جناح که دلیل این شکست بوده، اعتراف کرده است. 
 
کرباسچی اذعان کرد: « قبل از انتخابات در جلساتی به‌همراه آقای تاج‌زاده حضور داشتیم؛ در یکی از همین جلسات برخی آقایان در جناح چپ دائما می‌گفتند که کاندیدا (تایید صلاحیت ‌شده) نداریم؛ آقای عبدلله نوری در همان جلسه گفت مگر نمی‌گویید انتخابات مهندسی‌شده‌است و نامزد نداریم؟!؛ می‌توان ۱۶۰ حوزه‌ای که معتقدید از الان نماینده‌های آن مشخص است را روی کاغذ آورد و ببینیم آیا پس از انتخابات واقعا چیزی که شما نام آن‌را مهندسی انتخابات می‌گذارید، اتفاق می‌افتد یا خیر.»
 
وی افزود: «وقتی موضوع مقداری احصا شد به‌نوعی ضمنی گفتند که اصل مسئله این‌است که مردم به‌علت عملکرد ضعیف اصلاح‌طلبان به‌ ما رای نخواهندداد؛ یعنی موضوع ردصلاحیت‌ها تبدیل شد به اینکه ما رای نداریم!» 
 

نظر شما