شناسهٔ خبر: 39222487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون شهید آوینی اندیمشک تشریح کرد:

اقدامات جهادی کانون شهید آوینی اندیمشک در مقابله با ویروس کرونا

حجت‌الاسلام فیض‌پور به انجام اقدامات جهادی کانون شهید آوینی اندیمشک در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این کانون با همکاری هیئت فرهنگی مذهبی عاشورا و کانون و بسیج مداحان اقدام به اجرای طرح‌های متفاوت و موثر بهداشتی و فرهنگی کرده است.

صاحب‌خبر -

«حجت‌الاسلام احمدرضا فیض‌پور»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص اقدامات کانون فرهنگی هنری شهید آوینی اندیمشک در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا، کانون فرهنگی هنری آوینی با همکاری هیئت فرهنگی مذهبی عاشورا و کانون و بسیج مداحان شهرستان اندیمشک با تمام توان به میدان آمدند و برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همدل و هم‌قسم شده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی اندیمشک با بیان اینکه طبق هماهنگی و دستور ابلاغ شده، نماز جماعت و مراسمات هفتگی تعطیل شدند افزود: در این راستا کانون شهید آوینی به انجام فعالیت‌های خود در زمینه ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی از جمله ارتباط با نمازگزاران از طریق فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و احکام پرداخت.

 

وی به سایر اقدامات و خدمات ارائه شده اشاره کرد و اذعان داشت: کانون فرهنگی هنری شهید آوینی اندیمشک تاکنون بیش از یک‌هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی و دستمال کاغدی در میان مردم توزیع کرده است.

 

 

حجت‌الاسلام فیض‌پور از ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف اندیمشک توسط این مجموعه‌ها در راستای ریشه‌کنی ویروس کرونا در مناطق حساس و قرمز اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: مناطق مختلف این شهرستان با بیش از هفت‌هزار لیتر مواد ضدعفونی، هفت اکیپ سه نفره، ۶ دستگاه تراکتور سم‌پاش و یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی ضدعفونی و گندزدایی شدند.

 

وی اهدای خون را یکی از شاخصه‌های مهم برای پیوند با همنوع، احساس مسئولیت، نجات زندگی و کسب رضایت پروردگار برشمرد و عنوان کرد: اهدای خون سالم می‌تواند زندگی دوباره را برای بیماران نیازمند به دریافت خون و فرآورده‌های خونی به همراه داشته باشد.

 

مدیر کانون شهید آوینی اندیمشک بیان کرد: با توجه به کاهش آمار اهداکنندگان خون در سراسر کشور در پی شیوع ویروس کرونا، جمعی از فعالان این مجموعه‌ها با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان اندیمشک، اقدام به اهدای خون کردند.

 

 

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای این مجموعه‌های فرهنگی مذهبی با حضور در مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ضمن دیدار با رئیس این مرکز، با اهدای گل از زحمات پزشکان و کادر درمانی قدردانی کردند.

 

حجت‌الاسلام فیض‌پور خاطر نشان کرد: با توجه به تداوم و لزوم اجرای طرح‌های بهداشتی، این مجموعه‌ها آمادگی کامل را جهت همکاری با دیگر مجموعه‌های مردمی برای مقابله همگانی تا پایان شکست ویروس کرونا دارند.

 

وی برپایی موکب پذیرایی از زائرین اربعین حسینی به مدت ۲۰ روز و توزیع صبحانه، ناهار و شام با خدمت‌رسانی ۱۵۰ نفر به عنوان خادم‌الحسین را از دیگر اقدامات این مجموعه‌ها برشمرد و اضافه کرد: در این موکب به بیش از ۲۵ هزار زائر پذیرایی صورت گرفت و علاوه بر آن، برنامه اسکان رایگان ویژه زائران اباعبدالله در حسینیه عاشورا و خانه‌های مردمی که با آن در ارتباط هستند، انجام شد.

 

پایان پیام/ 661

نظر شما