شناسهٔ خبر: 39222007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر در گفتگو با شیرازه:

طراحی سامانه هوشمند خادمان سلامت

شعبانی گفت: با تمرکز بچه های هیئت روی طرح پویش مردمی "در خانه می مانیم"، مصمم شدیم این طرح را عملی و محقق کنیم. پس با توجه به موانع ماندن در خانه، 4گروه هدف مشخص و برنامه ریزی انجام شد.

صاحب‌خبر -

هادی شعبانی، مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر و مسئول خیمه مرکزی میاندار خدمت در گفتگو با خبرنگار شیرازه، ضمن معرفی اجمالی این مرکز گفت: جامعه ایمانی مشعر، حلقه اتصال هیآت مذهبی سراسر کشور است و قریب به 10هزار هیئت مذهبی به وسیله جامعه ایمانی مشعر به هم متصل شده اند که آن هم خود متشکل از مدیران هیئت هاست.

طراحی سامانه هوشمند خادمان سلامت

وی با بیان اینکه جامعه ایمانی مشعر دفاتر متعددی دارد و دفتر تخصصی خدمات اجتماعی، یکی از این دفاتر است افزود: این دفتر با عنوان میاندار خدمت معرفی شده که خودش حلقه اتصال هیآت خدمت رسان است.

به گفته مسئول خیمه مرکزی میاندار خدمت، هیآت خدمت رسان، هیئت هایی هستند که در عرصه خدمات اجتماعی فعالند و متشکل از گروه های جهادی، خیریه، صندوق قرض الحسنه و موکب اربعین هیئت هاست که تقریبا بالغ بر یک هزار هیئت خدمات رسان در کشور با همین قالب میاندار خدمت به صورت یکپارچه و هدفمند در پروژه های مختلف خدمت رسانی می کنند.

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر، پویش «هر‌ هیأت یک روستا» در زلزله کرمانشاه، پویش «یا ساقی‌العطاشی» در بحران بی‌آبی در روستاهای آبادان و پویش «سین‌هشتم» در سیل فروردین ۹۸ را از نمونه های پویش های ملی این مرکز عنوان کرد و گفت: جدا از پویش های ملی، در استان ها و مناطق مختلف انجام به صورت بومی هم پویش هایی طراحی و اجرا می شود.

شعبانی ادامه داد: این روزها و در مقابله با کرونا، پویش ملی تحت عنوان "خادمان سلامت" با یک برنامه ریزی و سیاست های 12گانه ای را تعریف کرده ایم و به صورت منسجم کار پیش می رود و خروجی این فعالیت ها، در پیج اینستگرامی "خادمان خدمت" منعکس می شود.

وی تصریح کرد: یک اتفاق خوبی که در حوزه مقابله با کرونا اتفاق افتاد، تمرکز اصلی بچه های هیئت روی طرح پویش مردمی "در خانه می مانیم" بود تا این طرح را عملی و محقق کنند. پس با توجه به موانع ماندن در خانه را مشخص است، 4گروه هدف "خانواده های سالمند"، "خانواده های بی سرپرست"، "سرپرست بیمار و خانواده هایی که درگیر کرونا شدند"، و "خانواده های نیازمند" تعریف شده و مایحتاج مورد نیاز آنان برای در خانه ماندن، توسط بچه های هیئت تأمین شود. در این راستا، برای خانواده های نیازمند، پک های بهداشتی، و داروی مورد نیاز برای آن ها که درگیر کرونا شدند را تهیه می کنیم.

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: نکته جالبی که در این مسئله رقم خورد، این بود که بچه های هیئتی، یک زیرساخت هوشمندی را برای این کار طراحی کردند تا این خدمات را به صورت هوشمند ارائه کنند؛ البته این بدین معنا نیست که همه مجموعه ها از این زیرساخت استفاده می کنند، اما همه زیرمجموعه ها به سمت استفاده از آن می آیند. این زیرساخت، سامانه هوشمند "خادمان سلامت" است که هم سایت و هم اپلیکیشن دارد و هم به واسطه کد دستوری، چه هیآت و چه مددجویان این ارتباط را برقرار می کنند. مددجو به واسطه این کد دستوری یا از طریق سامانه نیازهایش را اعلام می کند و با ثبت شدن در سامانه، هیئت ها می بینند، تأئید می کنند و تا مرحله آخر که تامین نیازهای مددجویان است، این راه ادامه دارد.

شعبانی گفت: دسترسی به این سامانه، بسیار راحت است و با گرفتن کد دستوری #6655*44332211* یا آدرس سایت میاندار این دسترسی فراهم می شود.

طراحی سامانه هوشمند خادمان سلامت

به گفته وی، هیآت شیراز با عنوان "علمدار جهاد"، هرشب به ضدعفونی کردن معابر و اماکن در شهر اقدام می کنند و فعالیت های خود را در صفحه اینستگرامی با همین عنوان منعکس می کنند.

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر افزود: حضور در دو بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و شهید چمران شیراز و تهیه آب میوه طبیعی و توزیع میان بیماران و کادر درمان، از دیگر فعالیت های دیگر هیآت شیراز است.

در ادامه این گزارش، با نیروهای پویش مردمی "علمدار جهاد" در شیراز هم گفتگویی انجام دادیم.

علی سرحدی مسئول هماهنگی گروه های جهادی "علمدار جهاد"، در این رابطه با تأکید بر همکاری هیئات، پایگاه های مقاومت، و کانون های فرهنگی مساجد در این ابتکار عمل،و اینکه این پویش مردمی است زیرمجموعه ارگان خاصی نیست گفت: در 25 روز گذشته، به طور میانگین گروه های جهادی به صورت شیفتی در حوزه های مختلف قعالیت می کنند.علیرضا سرحدی هماهنگ کننده گروه های جهادی "علمدار جهاد"، در این رابطه با تأکید بر همکاری هیئات، پایگاه های مقاومت و کانون های فرهنگی مساجد در این ابتکار عمل خاطرنشان کرد که  این پویش مردمی است و زیرمجموعه ارگان و نهاد خاصی نمی‌باشد گفت: در یک ماه گذشته، به طور میانگین گروه های جهادی به صورت شیفتی و داوطلبانه در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: 110 گروه جهادی با میانگین 15 نفر، از روزهای اول به صورت محور بندی، منطقه بندی و مسیربندی گروه ها، بالغ بر 70درصد شهر شیراز را ضدعفونی می کنند.

سرحدی یادآور شد: در تولید ماسک و شیلد بیمارستانی و محلول های ضدعفونی تا اغذیه کارتن خواب ها در این ایام فعالیت داشتیم و یک گروه طلبه هم این روزها برای غسل و کارهای کفن و دفن متوفیان کرونایی اعزام شده اند.

به گفته وی، هر گروهی بالغ بر 300 بسته غذایی هم برای نیمه شعبان تدارک دیده اند تا جشن نیمه شعبان را اینگونه برگزار کنند.

نظر شما