شناسهٔ خبر: 39216769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش 73 درصدی تصادفات در پی کاهش سفرها در اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از کاهش 83 درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی استان اصفهان از 25 اسفندماه سال گذشته تا 16 فروردین ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی خضری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با وجود اینکه شیوع کرونا فعالیت همه مشاغل را به طرز محسوسی کاهش داد اما در بخش حمل و نقل عمومی کالا وضعیت معکوس بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به زحمات رانندگان برای حمل و نقل کالاهای اساسی مردم افزود: ۶۱ هزار و ۳۸۱ بارنامه در ۲۰ روز اخیر صادر شده که مبین روند بدون توقف و بدون تغییر حمل بار در این روزهای سخت است.

وی از کاهش ۸۳ درصدی مسافر خبر داد و گفت: در حوزه تعداد مسافران نیز ما شاهد کاهش ۷۵ درصدی مسافران بخش حمل و نقل عمومی در بخش برون‌استانی و برون‌شهری هستیم.

کاهش ۶۷ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

خضری از کاهش ۶۷ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این حجم از کاهش تردد در نوروز بی‌سابقه است.

وی با اشاره به اعلام ممنوعیت تردد در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه اظهار کرد: در روز دوازدهم حجم تردد ساعتی ۸۵ درصد و در روز ۱۳ حجم تردد ساعتی ۹۰ درصد کاهش را ثبت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: راهداران استان نیز با ایجاد بستری مناسب برای استقرار دستگاه‌های امدادی و انتظامی خود نیز در ایستگاه‌های غربالگری و پایش مسافران مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد ۵ مرحله بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اصفهان بودیم، اضافه کرد: خوشبختانه با همت و با حضور به موقع راهداران، اقدامات لازم انجام و تردد به صورت ایمن و روان برقرار شد.

تصادفات برون‌شهری ۷۳ درصد کاهش یافت

خضری تصریح کرد: مجموع تصادفات برون‌شهری اعم از فوتی، جرحی و خسارتی ۷۳ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص آمار تصادفات برون‌شهری استان اصفهان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری را گفت: تصادفات منجر به فوت ۴۸ درصد، تصادفات جرحی ۶۷ درصد و تصادفات خسارتی ۸۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/م

نظر شما