شناسهٔ خبر: 39216685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای خون توسط سخنگوی شورای نگهبان

تهران -ایرنا-عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز - دوشنبه با حضور مرکز اهدای خون وصال برای کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآوردهای آن، خون اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه انتقال خون استان تهران، در این روزهای سخت کرونایی که میزان اهدای خون  کاهش یافته است سخنگوی شورای نگهبان برای هجدهمین بار موفق به انجام این کار انسانی و خیرخواهانه شد.

کدخدایی با دعوت از همه مردم برای کمک به نجات بیماران گفت: با وجود شرایط ویژه این روزها، آن هایی که می توانند به کمک بیماران بیایند، این فرصت را از دست ندهند.

وی از سیزدهم اسفند ۱۳۸۳ همراه مستمر و وفادار این فرهنگ انسانی و نجات بخش بوده است.

به  گزارش ایرنا سخنگوی سازمان انتقال خون پیش از این به  ایرنا  گفته بود: تا کنون هیچ مستندی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود وجود ندارد، بنابراین ویروس کرونا از طریق خون انتقال نمی‌یابد.

بشیر حاجی بیگی افزوده است: مردم بخصوص اهدا کنندگان خون توجه داشته باشند که ویروس کرونا از طریق ترشحات بینی، بزاق و ترشحات تنفسی انتقال می یابد و مردم در این زمینه اصول بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند و بخصوص شست و شوی دست ها با آب صابون و ضد عفونی کردن آنها و رعایت فاصله با یکدیگر و به ویژه افراد بیمار را به طور جدی رعایت  کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر که مردم و بخصوص اهدا کنندگان خون باید مورد توجه قرار دهند این است که در کیت های تشخیصی برای کرونا از ترشحات بزاق و بینی  فرد مشکوک به کرونا استفاده می شود و این کیت تشخیصی هیچ ربطی به خون ندارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: اما هموطنان  نوعدوست که در همه شرایط یاری‌گر سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است، پس بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و به کمک این بیماران بشتابند.

وی تاکید کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز درکشور در حال حاضر و همین طور همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون  اهدا کنند.

همچنین از امروز دوشنبه پویش زنان بسیجی در سراسر کشور برای اهدای خون آغاز به کار خواهدکرد تا  این امر مشوقی برای اهدای خون توسط بانوان که  نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند باشد.

به گزارش ایرنا بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.  تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

نظر شما