شناسهٔ خبر: 39215558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون ورزش نابینایان:

تعویق پارالمپیک یک فرصت برای ورزشکاران ایرانی است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان گفت: موکول شدن برگزاری پارالمپیک به سال ۲۰۲۱ یک فرصت برای ورزشکاران نابینا و کم‌بینا است و آنان می‌تواند چند سهمیه دیگر نیز کسب کنند.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا مظلومی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط کنونی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با ۲ گروه از ورزشکاران و برنامه‌های آنان مواجه است. گروه نخست ورزشکاران زیر مجموعه این فدراسیون هستند که سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردند و نام آنان در لیست اعزامی به ژاپن قرار دارد. این ورزشکاران با کمیته ملی‌پارالمپیک قرارداد دارند و تمام حق و حقوق خود را از آنجا دریافت می‌کنند. همچنین کمیته بر تمام مراحل تمرینی و برنامه‌های این ورزشکاران نظارت دارد.

وی ادامه داد: دسته دوم رشته‌ها و ورزشکارانی هستند که سهمیه کسب نکردند و مسابقات  آنان در قالب رقابت‌های کشوری یا اعزام‌ها است. این گروه بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا فعلا فعالیتی ندارند و تمام برنامه‌های آنان به تعویق افتاده است. البته گروه نخست نیز برنامه گروهی یا تمرین منسجم ندارند بلکه برخی از تمرینات سبک را در محیط خانه انجام خواهند داد. نمی‌شود برای یک ورزشکار رشته جودو یا دوومیدانی تمرین سخت در محیط خانه را پیشنهاد داد.

مظلوی اظهار داشت: اجرای برنامه و دستورات تمرینی تیم و ورزشکاران به پایان ویروس کرونا در ایران بستگی دارد. هنوز هیچ چیز مشخص نیست. با پایان فراگیری این ویروس تمام برنامه‌ها از سوی وزارت ورزش و کمیته اعلام می‌شود.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در پایان با اشاره به تاخیر در برگزاری پارالمپیک یادآور شد:‌ این تاخیر برای ورزشکاران ایرانی یک فرصت است، زیرا می‌توانند در گزینشی‌های بیشتری شرکت کنند و چند سهمیه نیز به کاروان اعزامی ایران اضافه شود. البته برگزاری این گزینشی‌ها با پایان ویروس کرونا بستگی دارد که امیدوارم جهان زودتر از وجود این ویروس پاک شود.

نظر شما