شناسهٔ خبر: 39215197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم دارد

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم و رعایت مقررات بهداشتی از سوی آن‌ها دارد .

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خاصی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم و رعایت مقررات بهداشتی از سوی آن‌ها دارد، گفت : بیماری "کرونا" با پایان تعطیلات نوروزی تمام نشده و این مهمان ناخوانده هنوز حضور دارد و این امر می‌طلبد مردم در روز‌های پس از تعطیلات نوروز هم همچنان مقررات مربوط به در خانه ماندن و عدم تردد غیرضروری را بصورت جد رعایت کنند.

او گفت : بیماری کرونا اینطور نیست که با پایان تعطیلات نوروز تمام شده باشد و این بیماری تا زمانی که زنجیره انتقال انسانی آن وجود داشته باشد، ادامه دارد.

این مسئول گفت: متاسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروزی شاهد افزایش چشمگیر تردد در سطح معابر هستیم و این امر می‌تواند در بحث افزایش شیوع بیماری کرونا اثرگذار باشد.

خاصی با اشاره به اجرای "طرح فاصله گذاری اجتماعی" از هشتم فروردین، گفت: این طرح با هدف تامین سلامتی هر چه بیشتر مردم و با مواردی از جمله کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیر ضروری، کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها و ... به اجرا درآمد و نتیجه آن نیز کنترل هرچه بهتر روند شیوع بیماری کرونا بود و ادامه اجرای هر چه بهتر این طرح در روز‌های بعد از تعطیلات نیز امری ضروری است.

او گفت: در صورت لغو این طرح و محدودیت‌های آن و از طرفی رعایت نکردن مسایل بهداشتی قطعا شاهد افزایش مبتلایان و گسترش ویروس کرونا خواهیم بود و این امر می‌تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کند.

او گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه بیماران و ایزوله خانگی و در خانه ماندن اگر چه به عقیده عده‌ای سختگیرانه است، اما باید پذیرفت که سخت گیری در نهایت موجب می‌شود تا مثل گذشته بتوانیم با سلامت و آرامش و با کمترین آمار مرگ و میر به زندگیمان ادامه بدهیم.

خاصی گفت: کرونا مساله‌ای نیست که بتوان آن را به شوخی گرفت و در زمان حاضر مهمترین مساله برایمان سلامتی خود و عزیزانمان است، چرا که بدون داشتن سلامتی، هیچ فعالیتی در روز‌های پساکرونایی نمی‌توانیم داشته باشیم.

او گفت: اگر فردی آلوده باشد می‌تواند چندین نفر را نیز آلوده کند، بنابراین اگر نکات ضروری در بحث پیشگیری بیماری را رعایت نکرده و به مسائل و موازین بهداشتی بی توجهی کنیم، این شرایط و بیماری می‌تواند تا ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

خاصی به اجرای طرح «بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری» از طریق سامانه salamat.gov.ir اشاره و با تاکید بر مشارکت مردم در اجرای این طرح گفت: تاکنون تعداد زیادی از مردم در این طرح شرکت کرده و خوداظهاری را تکمیل کرده اند و از افراد باقی مانده نیز درخواست داریم تا حتما با ثبت نام در این سامانه، در این طرح و بسیج بزرگ ملی مشارکت کنند .

 

 

انتهای پیام/د

نظر شما