شناسهٔ خبر: 39214341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی:

۲۳پروژه در زمینه تحقق شعارجهش تولید در آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید ۲۳ پروژه و برنامه عملیاتی در استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی در این خصوص اظهارکرد: این سازمان در سال جهش تولید با تنظیم و اجرای برنامه‌های تخصصی و ویژه در قالب ۷ محور ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدام به تعریف پروژه‌های مهم و اولویت دار جهت تحقق این محورها کرده است.

وی ادامه داد: در این زمینه تعداد ۲۳ پروژه و برنامه عملیاتی در بخش‌های مختلف تعریف شده تا با پیگیری و اجرای این طرح‌ها زمینه تحقق حداکثری محورهای جهش تولید فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده سازمان در سال رونق تولید، تعداد هزار و ۹۷۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در سطح استان اجرا شد که زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۴۵۳ نفر را در پی داشت.

بابایی گفت: براساس برنامه از پیش تعیین شده سازمان در سال رونق تولید، تعداد هزار و ۹۷۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در سطح استان اجرا شد که زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۴۵۳ نفر فراهم شد.

وی افزود: سال گذشته در بخش صنعت تعداد ۷۸۸ فقره جواز تأسیس و ۲۹۹ فقره پروانه بهره برداری صادر شده که منجر به اشتغال زایی بیش از ۵ هزار نفر شد، هم اکنون نیز ۲۹۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که زمینه اشتغال برای ۸ هزار و ۲۲ نفر فراهم خواهند کرد.

بابایی به اقدامات صورت گرفته در حوزه معدن هم اشاره کرد و گفت: در حوزه معدن ۶۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شد که نسبت سال ۹۷ بالغ بر ۱.۱۶ افزایش نشان می‌دهد و در زمینه پروانه‌های بهره برداری هم بخش معدن استان با ۴.۵ شاهد صدور ۳۹ فقره پروانه جدید بود.

وی در خصوص تجارت خارجی و صادرات در استان افزود: استان آذربایجان غربی در زمینه تجارت خارجی و واردات کالا با افزایش ۶۹ درصدی و از نظر صادرات نیز یک میلیون و ۲۰۵ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به خارج از کشور صادر شد که حاکی از افزایش ۴۴ درصدی در این زمینه است.

بابایی به اقدامات صورت گرفته در بخس تحقیق و توسعه هم اشاره کرد و افزود: بررسی امار طرح رونق تولید و اشتغال در کل استان ۶۴۱ واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بوده اند که برای ۱۰۷ واحد صنعتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

نظر شما