شناسهٔ خبر: 39214299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان امسال با ۲.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۱ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، پروانه نیک‌مرام افزود: برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۱ درصد بوده است که نیم درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: کاهش ۲.۴ درصدی نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگی محسوب می‌شود که با تلاش‌های شبانهروزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دیگر نهادهای متولی به دست آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۳۹۷ استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۵ درصد بود که زمستان امسال این عدد به ۱۰.۱ درصد رسیده و از این رو نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به زمستان سال گذشته بهبود یافته است.

نیک‌مرام افزود: در مجموع نرخ بیکاری در ۱۸ استان بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد و در ۱۲ مورد دیگر نرخ بیکاری کمتر از این استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مشکلاتی از قبیل ضعف سرمایهگذاری در این استان، نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف و دیگر موارد از دیر باز تاکنون آثار چشمگیری بر میزان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند.

وی بیان کرد: امید است با همراهی روزافزون مسئولان و ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوانیم زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کنیم تا در نهایت به جهش تولید و توسعه استان منجر شود.  

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما