شناسهٔ خبر: 39213792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه ضمن اعلام افزایش میزان تست افراد مظنون به ابتلای به ویروس کرونا خبر داد، شمار کل مبتلایان به 27069 و تعداد کل فوت شدگان به 574 نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

العالم _ ترکیه

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور آماری از میزان تست، شمار مبتلایان و تعداد جان باختگان این ویروس ارائه داد.

به نوشته «دیلی صاباح»، کوجا در صفحه شخصی خود در توئیتر خبر داد، طی روز یکشنبه (دیروز) حدود ۲۰۰۶۵ تست ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه گرفته شده است.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، با مثبت شدن تست کرونای ۳۱۳۵ نفر دیگر به این ویروس در حال حاضر شمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۲۷۰۶۹ نفر افزایش یافته است.

فخرالدین کوجا همچنین خبر داد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ نفر در ترکیه بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و تعداد کل فوت شدگان در این کشور به ۵۷۴ نفر افزایش یافته است.

وی افزود، تاکنون ۱۰۴۲ نفر از مبتلایان به این ویروس معالجه شده و بیمارستان‌های ترکیه را ترک کرده‌اند و ۱۳۸۱ نفر در حال گذراندن دوره درمان هستند.

طبق آمار رسمی دولت ترکیه، میزان ابتلا در این کشور در حال حاضر در قیاس با شروع ماه آوریل (آغاز شیوع کرونا در ترکیه) در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است.

دولت ترکیه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دست به اقداماتی از قبیل قرنطینه و منع آمد و شد ۲۴ ساعته برای افراد کمتر از ۲۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال زده است.

فارس

نظر شما