شناسهٔ خبر: 39213372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول بسیج رسانه مازندران:

وضعیت مطبوعات بحرانی شده است

ساری - مسئول بسیج رسانه استان مازندران بر لزوم حمایت از اصحاب رسانه در ایام طرح فاصله گذاری اجتماعی تأکید کرد و گفت: وضعیت مطبوعات به دلیل بالابودن هزینه ها بحرانی شده است.

صاحب‌خبر -

عبدالمهدی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر منع چاپ نشریات مکتوب به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حمایت عملی و ویژه از اصحاب رسانه امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: ناگفته پیداست که تعلل در بیمه خبرنگاران، گرانی کاغذ و بالا رفتن هزینه‌های چاپ و نشر در سال‌های اخیر، وضعیت مطبوعات را بحرانی کرده است.

حق شناس ادامه داد: پیش‌بینی بسته حمایتی و اقلام معیشتی برای خانواده رسانه‌ها که در خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب و این روزها در صف مدافعان سلامت فعال هستند، انتظار به جایی است که باید مورد نظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر اصحاب رسانه بیشترین نقش را در آموزش عمومی و آرام‌سازی فضای ذهنی جامعه و ایجاد عزم عمومی برای مقابله با این ویروس منحوس داشته‌اند و شایسته است متولیان امر به جز تشکر زبانی از زحمات اصحاب رسانه، ضمن تعیین ضرر و زیان حاصل شده از تعطیلی نشریات مکتوب، ارائه یارانه حمایتی و توزیع اقلام معیشتی به نیروهای شاغل مانند خبرنگاران، مُوَضعان و شاغلین بخش‌های مرتبط با صنعت چاپ و نشر را نیز پیش بینی نمایند.

مسئول بسیج رسانه استان مازندران همچنین بیان داشت: باید برای مطبوعاتی که در این ایام به‌درستی درصدد راه‌اندازی رسانه برخط و فعال‌سازی بیش از پیش ظرفیت مجازی خود هستند، حمایت‌های فناورانه در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: خوب است در راستای حمایت عملی از رسانه‌ها، آگهی‌های دولتی نهادها و نیز پیام‌های ستاد ملی کرونا در قالب‌های مختلف به آگاهی مخاطبان برسد.

نظر شما