شناسهٔ خبر: 39213365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری اجتماعات در مشهد همچنان ممنوع است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره سرایت این ویروس همچنان برگزاری اجتماعات مختلف از جمله تجمعات مذهبی در این شهرستان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

احمد ریواده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس برگزاری هرنوع تجمع انسانی تا ۲۳ فروردین ماه ممنوع است و این فرمانداری نیز هیچ گونه مجوزی برای اجتماعات صادر نکرده است.

وی ادامه داد: حتی با هیئات مذهبی مشهد و دستگاه های متولی امور مذهبی از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان جلساتی برگزار شده است تا از برگزاری تجمعات غیر رسمی و بدون مجوز مذهبی نیز جلوگیری شود.

ریواده با اشاره به نظارت پلیس راهور بر ترددهای شهری اظهار داشت: انتشار اخباری مبنی بر حرکت کاروان شادی با استفاده از چند دستگاه تریلی به مناسبت نیمه شعبان در مشهد صحت ندارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماسهای بین فردی است. 
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است. 
اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها پیشتر اجرا شده‌اند و هم‌اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود. 
از جمله اقدامات در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع هایی مانند مراسم ختم و عروسی است. 
به حداقل رساندن مسافرت های بین‌شهری نیز از مواردی است که در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما