شناسهٔ خبر: 39213315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرمخانه‌های قزوین در اوضاع کرونا پذیرای بی سرپناهان است

قزوین - ایرنا - گرمخانه‌های قزوین همانند گذشته و حتی با اوضاع شیوع ویروس کرونا همچنان میزبان بی سرپناهان این شهر است.

صاحب‌خبر -

سیاوش طاهرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ مرکز نگهداری از بی سرپناهان شهرداری قزوین شامل بخش بانوان و آقایان در خیابان نواب همزمان با آغاز بیماری کرونا، فعالیت خدمات رسانی خود را به حداکثر رسانده و علاوه بر ارایه یک وعده غذای گرم به همراه صبحانه، عملیات ضدعفونی کردن این مراکز نیز به صورت روزانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، روزانه به مراجعه کنندگان بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز اهدا می‌شود.

طاهرخانی با بیان اینکه این مراکز هیچ محدودیتی در پذیرش افراد بی‌سرپناه ندارند، اضافه کرد: علاوه بر فعال سازی سامانه ۱۳۷، از طریق فضای مجازی از شهروندان خواسته شده تا در صورت مشاهده چنین افرادی بلافاصله ماموران شهرداری را جهت هدایت آنان به این مراکز در جریان بگذارند.

هیچ مورد ابتلا به کرونا در گرمخانه‌های قزوین گزارش نشده است

شهردار قزوین یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات به موقع و صحیح انجام شده بهداشتی، تاکنون هیچ مورد ابتلا به این ویروس در گرمخانه‌های مجموعه تحت مدیریت شهر قزوین مشاهده نشده است.

به گفته وی، تمام تمهیدات لازم، از جمله تهیه مواد ضد عفونی کننده گرفته تا اهدای بسته‌های بهداشتی و مورد نیاز افراد مراجعه کننده جهت مقابله با این ویروس از سوی شهرداری قزوین در نظر گرفته شده و ارایه خدمات یاد شده تا ریشه‌کن شدن این بیماری ادامه خواهد داشت.

طاهرخانی اضافه کرد: هم اکنون در مجموع روزانه حدود ۵۰ بی سرپناه از خدمات ۲ گرمخانه موجود شهر قزوین بهره‌مند هستند.

نظر شما