شناسهٔ خبر: 39212516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

تسویه حساب‌های سیاسی تلاش نیروهای موثر در مقابله با کرونا را خنثی می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقد و انتقاد مخرب باعث افرایش خطر در این‌ روزهای کشور شده و موجب می‌شود که نیروهای موثر دست از کار بکشند.

صاحب‌خبر -

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: بیماری ناخواسته‌ای در کل جهان شایع شد و ما هم درگیر شدیم. گفته شد راه انتقالش از انسان به انسان است؛ بر همین اساس بهترین راهی که متخصصان و کارشناسان مطرح می‌کنند عدم ارتباط است یعنی افراد نباید با یکدیگر در ارتباط باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ارتباطات در روزهای شیوع بیماری کرونا باید به شکل دیگری تعریف شود، عنوان کرد: به شکل دیگر ما ارتباط را باید در جامعه تعریف کنیم؛ چراکه نمی‌شود جامعه را تعطیل کرد بالاخره مردم باید زندگی کنند و نمی‌توان این امر را نادیده گرفت.

وی تاکید کرد:  برای اینکه این قطع ارتباط تداوم پیدا کند، راهکارهایی هم باید برایش تعریف کرد مسئولان امر تا حدودی به مواردی توجه کردند و موفق شدند و باید در موارد دیگر هم برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز انجام دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: مسئله این است برای هر کاری یک پروتکل نوشته شود و زمینه‌های لازم از لحاظ علمی مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت کار تعطیل نشود و در عین حال تا جایی که ممکن است ما باید این ارتباط را قطع کنیم. به همین دلیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد نیاز بود که اجرایی هم شد و اعتقادم این است که باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: هرچند دنیا به دنبال کاهش بیماری است و باید گفت به این سادگی به صفر نمی‌رسد، بنابراین راه حل این است که به لحاظ علمی کاملا مسئله را مورد بررسی قرار دهیم و برای امور کاری، آموزشی و اجرایی برنامه‌ریزی کنیم و پروتکل لازم را بنویسیم تا اجتماع و  ارتباطات اجتماعی دچار مشکل نشود.

محمدی ادامه داد: بنابراین لازم است برای هر چه زودتر خلاصی پیدا کردن از این بیماری ما برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

وی در خصوص این‌که امروز مشاهده می‌کنیم به جای وجود همدلی و یک صدایی در میان مسئولان تخریب صورت می‌گیرد، گفت: این نکته بسیار درست است، اگر به کشورهایی که وضعیت نگران‌کننده‌تر از کشور ما دارند نگاه کنیم عوامل مختلف‌شان با هم هماهنگ کار می‌کنند و همدیگر را تخریب نمی‌کند؛ چرا که می‌دانند این کار نیروهای موثر را خنثی می‌کند.

محمدی تاکید کرد: هنگامی که شروع به نقد و انتقاد می‌کنیم نیروی موثر خنثی می‌شود و دست از تلاش بر می‌دارد که این خطر بیشتر است، امروز  ما شاهد تخریب‌های متقابل هستیم که این کار بسیار بسیار نادرست است و ممکن است خطرات بیشتری بیافریند.

نماینده مردم تهران گفت: شاید نهادی اشتباه کرده باشد و یا تشکیلاتی کاری را درست انجام نداده باشد اما نباید جوری نقد کنیم که همه چیز زیر سوال برود و از ارائه راهکار خودداری کنیم، نقد باید به گونه‌ای باشد که اشکالات را برطرف کنیم.

 وی ادامه داد: در این بیماری نباید تسویه‌حساب صورت سیاسی صورت گیرد  که امروز بسیار مشهود است، بعضاً بعضی از کلام‌ها، بیان‌ها و رفتارها این را نشان می‌دهد که نقدها در این زمان کاملاً تسویه حساب سیاسی است که این بسیار نادرست است و صدمه جدی به جامعه می‌زند.

محمدی افزود: نقدهای مخرب و تسویه حساب‌های سیاسی باعث می‌شود نیروهای به کار گرفته شده دست از تلاش بردارند.

وی تاکید کرد: تخریب به لحاظ روانی مشکلات جدی ایجاد می‌کند و مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد که قطعاً به مشکل بر خواهیم خورد، البته باید بگویم این رفتارها نشان می‌دهد صداقت وجود ندارد و ما اگر می‌خواهیم این بیماری زودتر خاتمه پیدا کند باید همگی در کنار هم باشیم و دست از تخریب‌هایی که رنگ و بوی سیاسی دارد، برداریم.

نظر شما