شناسهٔ خبر: 39212440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو خلبان پاکستانی به کرونا مبتلا شدند

اسلام آباد - ایرنا - تست کرونا دو خلبان پاکستانی متعلق به پروازهای مسافربری سازمان هواپیمایی این کشور روز گذشته (یکشنبه) پس از بازگشت از کانادا مثبت اعلام شد.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه گزارش دادند: دو خلبان سازمان ملی هواپیمایی این کشور (PIA) دیروز از "تورنتو" وارد شهر "لاهور" پاکستان شدند و پس از آزمایش کرونا، آلودگی آنان به این ویروس تایید شد. 
خلبانان کرونایی پاکستان به نقاهتگاه منتقل شده و مسئولان هواپیمایی این کشور بیم آن دارند که برخی از اعضای کادر پرواز نیز به ویروس کووید-۱۹ آلوده شده باشند. 
منابع خبری گزارش دادند: سازمان هواپیمایی پاکستان نیز رنگ کرونا گرفت و به نظر می‌رسد این موضوع باعث تعلیق پروازهای مسافربری به مقصد خارج و یا خودداری سایر خلبانان و مهمانداران هواپیما از ادامه فعالیت شود. 
دولت پاکستان به دلیل شیوع ویروس کرونا برای چند هفته ورود و خروج پروازهای خارجی را ممنوع کرد و همزمان پروازهای داخلی نیز متوقف شد. این روند تا روز ۱۸ فروردین ادامه داشت و پس از آن دولت پاکستان تصمیم گرفت تا برای خروج اتباع خارجی مقیم این کشور و بازگرداندن شهروندان پاکستانی از چند کشور خارجی، مجوز چند پرواز را صادر کرده بود. 
شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از ۳۰۰۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۴۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.  
اکثر شهرهای پاکستان درگیر شیوع ویروس کووید-۱۹ بوده و با گذشت هر چند ساعت موارد جدید ابتلا به این ویروس ثبت می‌شود.  

نظر شما