شناسهٔ خبر: 39212373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی کتاب؛

زندگینامه شهیده کشاورز در «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله ها»

کتاب «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله ها» زندگینامه شهیده راضیه کشاورز به قلم سعیده سادات اکبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله‌ها» زندگینامه شهیده راضیه کشاورز است که سعیده سادات اکبری آن را به رشته تحریر درآورده؛ این کتاب در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات شهید کاظمی وارد بازار نشر شد.

در مقدمه کتاب «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله ها» آمده است:

شامگاه بیست و چهارم فروردین سال ۱۳۸۷ در حسینیه سیدالشهدا شیراز وابسته به کانون فرهنگی رهپویان وصال در میانه عزاداری و آن زمان که نغمه «بی تو‌ای صاحب زمان» مداح فضای حسینیه را عطرآگین کرده بود و دل از دلدادگان حریمش می‌ربود، هنوز نوای «کی شود آیی نظاره بر دل اندازی تو یارا» تمام نشده بود و به گوش می‌رسید که در چشم برهم زدنی انفجاری مهیب، حسینیه را زیر و رو کرد و ۱۴ نفر از بهترین‌ها و پاکان این شهر که در میان آن‌ها دو دختر و دو پسر بچه نیز بودند، بر دل بی ریا و پاک شان نظر شد و پسند یار شدند.

سخت است و دردناک که بخواهی پرپر شدن دوست و هم هیئتی ات را که سال‌ها در کنارش بودی، نفس کشیده‌ای، خورده‌ای و خوابیده‌ای نظاره گر باشی. مگر می‌شود این‌ها را به یاد آورد و نسوخت؟ مگر می‌شود لحظه‌های نورانی و معنوی عزاداری او بر مظلومیت حسین (ع) را تداعی کرد و اشک نریخت؟ آخر مگر امکان دارد هر دو در حب به حضرت مادر (ع) ذوب شوید، اما به یکدیگر محبت پیدا نکنید؟ محبت و علقه‌ای که یک سر دلت را به مشهدالرضا می‌کشاند و سر دیگرش را به کربلا و قطعا آن را در هیچ مجلس و محفلی جز مجلس عزای حسین نخواهی یافت.

فقط خداست که می‌داند چقدر عذاب آور است بخواهی قطعه‌های بدن و قطره‌های خون دوست شهیدت را که همین چند ثانیه پیش در کنارت نشسته بود و داشت بر فراق امام حی و زنده می‌گریست را حالا بر در و دیوار حسینیه نظاره گر باشی. حالا، اما میان او و تو فاصله‌ای است که پر نمی‌شود مگر آنکه تو هم شهید بشوی. فاصله‌ای که او و جایگاهش را دست نیافتنی کرده. «عند ربهم یرزقون» جایگاه میهمانان سفارشی خداست، همان طور که در کلام خداوند آمده است. آری شهید نزد خداوند روزی می‌گیرد و جایگاهی در عالم خلقت دارد که هیچ جایگاهی با آن قابل قیاس نیست.

گفتنی است کتاب «عاشقانه‌ای برای ۱۶ ساله ها» با قیمت ۳۵ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما