شناسهٔ خبر: 39211952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ محمدکاظم تقوی

بهپویی و توسعه امنيت، زير ساخت جهش توليد!

نيروی انتظامی كه تامين نظم و امنيت را وظيفه اصلی و قانونی خود می‌داند بايد سياست‌گذاری‌های اجرايی و توان عملياتی خود را بر پايه «بهپويی و توسعه امنيت» كه همانا شاخصه اقتدار ساختارگرای نظام اسلامی و زمينه‌ساز «جهش تولید» است با جديت بيشتری در دستور كار خود قرار دهد.

صاحب‌خبر -

گروه استان‌های دفاع‌پرس – سردار «محمدکاظم تقوی»؛ فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در يادداشتی، بهپويی و توسعه امنيت را زير ساخت جهش توليد و اقتدار نظام اسلامی دانست که متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در پيام نوروزی، سال 1399 را سال «جهش تولید» نام نهادند و بر ضرورت توجه و اهتمام جدی و عزم همگانی برای اين هدف عالی كه در امتداد رونق توليد و تامين كننده منافع اقتصاد مقاومتی است تاكيد كردند.

براساس فرمايش راهبردی فرمانده معظم كل قوا، سازمان نيروی انتظامی با تبيين سياست‌های اجرایی و در راستای تحقق پليس در تراز انقلاب اسلامی، وظايف و تكاليف خطيری بر عهده دارد چرا كه باروری توليد و شكوفايی اقتصاد در بستر امنيت جلوه‌گری می‌كند و نماد اقتدار و عظمت كشورمان محسوب می‌شود.

بنابراين نيروی انتظامی كه مجری قانون و ناظم انضباط اجتماعی است و تامين نظم و امنيت را وظيفه اصلی و قانونی خود می‌داند بايد سياست‌گذاری‌های اجرايی و توان عملياتی خود را بر پايه «بهپويی و توسعه امنيت» كه همانا شاخصه اقتدار ساختارگرای نظام اسلامی و زمينه‌ساز «جهش تولید» است با جديت بيشتری در دستور كار خود قرار دهد.

پليس در اين سنگر وظايف اساسی و عمده‌ای را عهده‌دار است و در واقع بدايت حركتی جديد برای هدايت هر چه بهتر روند ماموريت‌های پيش‌رو بر محور استفاده از سرمايه‌های اجتماعی، اولين گام موثر در فرآيندی است كه پيش‌نگری و برنامه‌ريزی علمی، پيش‌نياز آن محسوب می‌شود.

نيروی انتظامی تجربيات ارزشمندی از همکاری‌‌های دوسويه آگاهانه و تعاملات هدفمند و هوشمندانه مردم در اجرای طرح‌های مختلف و ماموريت‌های قانونی و ذاتی خود كسب كرده و قاطعانه می‌توانيم بگوئيم اين تعامل و مشاركت عالمانه، زير بنای موفقيت‌های چشمگير ناجا درسال‌های اخير بوده است.

همكاری مردم با خادمان نظم و امنيت در روزهای اخير كه به واسطه شيوع ويروس كرونا، در شرايط اضطراری برای توجه بيشتر به خود مراقبتی‌های بهداشتی هستيم نمونه عينی از همراهی سرمايه‌های اجتماعی با پليس است كه در صورت استمرار، نتايج خوب و ارزشمندی نيز درپی خواهد داشت.

نكته مهم ديگر، برخورداری و ارتقای سطح كفايت‌ها و توانمندی‌ها در استفاده صحيح از دانش و اطلاعات به عنوان منبع قدرت است كه با به كارگيری حرفه‌ای اطلاعات، توجه مستمر به ارزيابی‌های هوشمند و بهره‌مندی از نظام پيشنهادات گسترده محقق می‌شود.

پليس برای رسيدن به اين اهداف عالی خود نيازمند رويكردهایی است كه لازمه آن توجه به استاندارد بالايی از آموزش و دانش فنی، استنباط‌های نوين از فرآيند يادگيری‌های اجتماعی، استفاده مناسب از منابع و عملكردهایی كه انگيزه بخش بوده و كارآيی را اثر بخش می‌کند.

اين رويكردهای نوين در مسير بهپویی و توسعه نظم و امنيت و جهش توليد همچنين مستلزم توجه هر چه بيشتر به اين ديدگاه است كه نيروی انسانی كارآمد، فقط يك نهاده نبوده و محور رسيدن به وضعيت راهواری است كه نيل به اهداف و مقاصد پيش رو را تبيين و تامين می‌كند.

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی براين اساس، برنامه‌ريزی علمی را در دستور كار خود قرار داده و با تكيه بر دانش بنيانی و بررسی ايده‌های نو، به‌روزآمدی و كارآمدی هر چه بيشتر برای تبلور واقعی توسعه نظم و امنيت و بسترسازی جهش توليد می‌انديشد و يكی از ساختارهای اساسی مورد نظر در اين ماموريت مهم توجه به امنيت به عنوان يك محصول اجتماعی است كه خود نيازمند شكوفايی و جهش توليد روز افزون می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما