شناسهٔ خبر: 39211006 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توافق فتح، دولت قانون و جریان حکمت درباره فرد جایگزین «الزرفی»

منابع خبری گزارش دادند که جریانهای فتح، دولت قانون و جریان حکمت ملی سه جریان اصلی شیعه درباره فرد جایگزین «عدنان الزرفی» به توافق رسیده‌ا‌ند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه الجزیره قطر به نقل از منابعی گزارش داد که در جلسه‌ای که بین رهبران ائتلاف دولت قانون به‌رهبری نوری المالکی، ائتلاف الفتح به‌رهبری هادی عامری و جریان حکمت به‌رهبری سید عمار حکیم انجام شده، در مورد اینکه فرد دیگری جایگزین عدنان الزرفی شود، توافق شده است.

الجزیره به نام فردی که قرار است جایگزین الزرفی شود اشاره‌ای نکرد اما رسانه‌های عراق گزارش دادند که شرکت‌کنندگان در این جلسه نامی از گزینه مورد نظر نبرده‌اند.

پیش از این شبکه خبری المیادین گزارش داده بود که گروه‌های شیعی به‌دنبال بررسی امکان توافق بر سر معرفی «مصطفی الکاظمی» برای نخست وزیری به‌جای عدنان الزرفی هستند.

«مصطفی الکاظمی» از ژوئن 2016 میلادی سمت ریاست دستگاه اطلاعات عراق را به‌عهده دارد.

این در حالی است که عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور تشکیل دولت عراق روز یکشنبه از پارلمان خواست تا زمان برگزاری جلسه‌ای را برای رأی‌گیری درباره برنامه دولت و ساختار کابینه‌اش تعیین کند.

«عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق روز شنبه شانزدهم فروردین برنامه دولت خود را به نمایندگان پارلمان ارائه کرد.

کارشناسان سیاسی با توجه به مخالفت گسترده فراکسیون‌های شیعه که اکثریت را در پارلمان عراق تشکیل می‌دهد٬ این‌که الزرفی بتواند رأی اعتماد پارلمان را کسب کند به‌دیده شک و تردید می‌نگرند.

انتهای پیام/+

نظر شما