شناسهٔ خبر: 39210870 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

اقدام جهادی کانون حضرت زینب (س)کلات دشمن زیاری/از ضدعفونی تا توزیع بسته معیشتی

کانون حضرت زینب (س) مسجد صاحب الزمان (عج) کلات دشمن زیاری یکی از کانون هایی است که در این منطقه محروم اقدام به ضدعفونی، گندزدایی، توزیع ماسک و بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند می کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان __ یاسوج: با توجه به وضعیت کنونی به وجود آمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، فعالیت های مختلفی از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف در این راستا انجام گرفته و یا در حال انجام است.

 

در این میان نهادهای مختلف مردمی و گروه های جهادی نیز همیشه و در همه عرصه ها فعالیت های گسترده ای را جهت خدمات رسانی به مردم از جمله در سیل، زلزله، آتش سوزی، امدادرسانی و ... به صورت آتش به اختیار انجام می دهند.

 

جایگاه مردمی و کارکردهای اجتماعی مساجد از صدر اسلام تا به امروز باعث شده که مسجد به عنوان پایگاهی برای توسعه و ترویج فعالیت های ملی و فرهنگی مورد توجه باشد و این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، مساجد در صف مقدم مقابله با این مسئله و پیشگام با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

کانون های فرهنگی و هنری در مساجد کشور نیز با توجه به وضعیت پیش آمده در زمینه بیماری کرونا که بسیاری از کشورهای دنیا درگیر آن هستند، در ایران اسلامی فعالیت های ارزنده ای انجام می دهند که شاید چندان به چشم نیاید و یا از زاویه دید رسانه ها مخفی باشد.

 

کانون حضرت زینب (س) مسجد صاحب الزمان (عج) کلات دشمن زیاری یکی از کانون هایی است که در این منطقه محروم اقدام به ضدعفونی، گندزدایی، توزیع ماسک و بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند می کند.

«نورعلی دیانتی فر» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به محبین اهل بیت علیهم السلام،  آرزوی توفیق و سلامتی برای مردم اسلامی ایران در این ماه مبارک به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: همان طور که در زمان جنگ هشت سال دفاع مقدس بیشتر حرکت های مثبت جنگ از مساجد به رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در کشور جرقه می خورد و به برکت خانه خدا (مسجد) این فعالیت ها در جبهه باعث اتفاقات و تحولات عظیمی در  زمان دفاع مقدس می شد.

 

مدیر کانون حضرت زینب (س) مسجد صاحب الزمان (عج) کلات دشمن زیاری گفت: اکنون نیز ما باید عرصه را مانند عرصه جنگی ببینیم و قطعاً آغاز هر حرکتی از مسجد برای مبارزه با این ویروس منحوس که یک اپیدمی جهانی است، بدون شک به الطاف خدا و توجه صاحب الزمان (عج) منجر خواهد شد.

دیانتی فر خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر دلگرمی مردم باعث رسیدن به نرم های استاندارد بهداشتی جهان خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: امروز به لطف خداوند و تلاش های مکرر کانون حضرت زینب (س) مسجد صاحب الزمان (عج)، همه منازل روستای کلات دشمن زیاری دارای یک ساز و کار و همچنین ابزار لازم جهت مبارزه با این ویروس شده اند.

مدیر کانون حضرت زینب (س) مسجد صاحب الزمان (عج) کلات دشمن زیاری گفت: بی سرپرستان روستای کلات و روستاهای اطراف مورد حمایت این کانون از لحاظ بهداشتی و معیشتی قرار گرفته اند.

 

پایان پیام/ 82

نظر شما