شناسهٔ خبر: 39206785 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کرونا در جهان| از هشدار ترامپ به مردم آمریکا تا قرنطینه فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی

خبرگزاری میزان- مروری گذرا بر آخرین اخبار کرونا در جهان شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

صاحب‌خبر -

کرونا در جهان| از هشدار ترامپ به مردم آمریکا تا قرنطینه فرمانده ارتش رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ویروس کرونا که از شهر ووهان چین به بیش از ۱۵۰ کشور جهان شیوع پیدا کرده است، به یک بیماری همه‌گیر جهانی تبدیل شده است. آمار قربانیان این ویروس روز به روز در حال افزایش است.

در ادامه مروری بر آخرین اخبار شیوع این ویروس در کشورهای جهان شده است. 

 

آمریکا: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۳۱۱ هزار و ۶۳۷ نفر و شمار جان‌باختگان به ۸,۴۵۴ تن رسید.

رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری خود به مردم این کشور تاکید کرد تا خود را برای یک هفته دشوار آمده کنند؛ «زیرا ویروس کرونا گسترش زیادی داشته و مرگ و میر افزایش می‌یابد.»

 

فرانسه: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۸۹ هزار و ۹۵۳ نفر و شمار جان‌باختگان به ۷۵۶۰ تن رسید. 

موسسه‌های تحقیقاتی و پزشکی فرانسه قصد دارند در هفته جاری با استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا، پلاسما درمانی را برای بیماران با علایم حاد و شدید آغاز کنند.

 

اسپانیا: شمار مبتلایان در اسپانیا به ۱۳۰ هزار و ۷۵۹ نفر رسیده است که در مجموع ۱۲،۴۱۸ نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نخست وزیر اسپانیا نیز از شرکای خود در اتحادیه اروپا درخواست کرده که همبستگی جدی داشته باشند و مجدداً بر خواسته خود برای اجرای طرح بدهی های مشترک اروپایی در اتحادیه اروپا تاکید کرده است.

 

ایتالیا: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ایتالیا به ۱۲۴،۶۳۲ نفر رسیده و تعداد کل قربانیان نیز به ۱۵،۳۶۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

یک نیروی امنیتی ایتالیا که در تیم حفاظتی جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور مشغول به فعالیت بود، در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان باخت.

 

رژیم صهیونیستی: شمار مبتلایان به کرونا در اراضی اشغالی به ۸,۰۱۸ نفر رسیده است. طبق این آمار، تعداد قربانیان ۴۶ نفر اعلام شده است.

در ادامه قرنطینه مقامات رژیم صهیونیستی، فرمانده ارتش این رژیم در کرانه باختری به دلیل برخورد با یک مبتلا به کرونا در دفترش قرنطینه شد.

نیروهای اشغال­گر رژیم صهیونیستی همچنین ۹ اسیر فلسطینی را که با اسیر مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بودند، بدون گرفتن تست کرونا به یک زندان دیگر منتقل کردند.

ده‌ها اسیر فلسطینی نیز در ادامه به بی‌توجهی رژیم صهیونیستی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه علیه شیوع کرونا در زندان‌ها دست به اعتصاب غذا زدند.

 

لیبی: شمار مبتلایان به کرونا در لیبی به ۱۸ نفر و شمار جان‌باختگان به یک تن رسیده است.

محمود جبریل، نخست‌وزیر پیشین لیبی که در قاهره به سر می‌برد، به سبب ابتلا به کروناویروس جدید درگذشته است.

 

ازبکستان: در ازبکستان تاکنون ۲۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان نیز ۲ نفر اعلام شده است.

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در ازبکستان، دولت این کشور اعلام کرد که از این پس رعایت مقررات قرنطینه برای همه شهروندان این کشور اجباری است و تخطی از این فرمان نیز پیگرد قانونی دارد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما