شناسهٔ خبر: 39206749 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

«نه» استانداری به صحبت‌های رئیس‌جمهور/ مدارس بوشهر تعطیل می‌ماند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: بر اساس مصوبه نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، مجید خورشیدی  عصر امروز در خصوص نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که استانداران و معاونان سیاسی آن‌ها از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، اظهار داشت: موضوع ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت کسب‌وکارها، حمل‌ونقل، چگونگی استمرار پروژه‌های عمرانی و بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردبررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر افزود: بعد از اظهارنظر وزیر آموزش‌وپرورش و چند نفر از وزیران دو نظر برای فعالیت مراکز آموزشی مطرح شد اول اینکه در استان‌هایی که کرونا شیوع کمتری دارد مدارس بازگشایی شود و نظر دوم این بود که بازگشایی محیط‌های آموزشی در سراسر کشور با کسب نظر وزارت بهداشت به‌صورت هم‌زمان باشد.

خورشیدی اضافه کرد: تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه امروز این شد که بازگشایی مراکز آموزشی آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان و سراسر باشد؛ بنابراین مصوبه، مراکز آموزشی سراسر کشور تا پایان فروردین‌ماه تعطیل هستند.

وی یادآور شد: در همین زمینه استاندار  بوشهر روز گذشته در ستاد استانی کرونا بر استمرار تعطیلی مراکز آموزشی تأکید کرده و در همان تاریخ طی مکاتبه‌ای با وزیر کشور با گوشزد کردن خطر بازگشایی مدارس ازجمله رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی برخی دانش آموزان و افزایش ترددها و درنتیجه احتمال شیوع بیشتر کرونا از ایشان درخواست کرد  که موضوع تأخیر در بازگشایی مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و مصوب شود.

خورشیدی اضافه کرد: مدیریت استان مسئله باز نشدن مدارس را با دغدغه مندی تمام پیگیری می‌کند و موردی برای نگرانی شهروندان وجود ندارد.

نظر شما