شناسهٔ خبر: 39205795 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تأثیر ویروس کرونا بر افراد سیاه‌پوست بیشتر است

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار ابتلا به ویروس کرونا و نرخ مرگ‌ومیر ناشی از آن در افراد سیاه‌پوست بالاتر است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان موجی از اطلاعات نادرست نیز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. یکی از این اخبار جعلی مبنی بر این مصون بودن افراد سیاه‌پوست در برابر ویروس کووید-19 بود که جنجال‌های بسیاری را در فضای مجازی راه انداخت. حال نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که میزان ابتلا به ویروس کرونا و نرخ مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در سیاه‌پوستان بالاتر از دیگران است.

 

باوجود این که اطلاعات درخصوص نژاد و قومیت افراد مبتلا به ویروس کووید-19 در آمریکا محدود است اما برخی از ایالت‌ها گزارش‌هایی در خصوص نژاد افراد آلوده را منتشر می‌کنند. 954 مورد تأیید شده ویروس کرونا در میلواکی وجود دارد که نیمی از آنها افراد سیاه‌پوست هستند. همچنین 81 درصد از 27 مرگ ناشی از ویروس کرونا در این شهر نیز افراد سیاه‌پوست بوده‌اند. این در حالی است که سیاه‌پوستان تنها 26 درصد از جمعیت میلواکی را تشکیل می‌دهند.

 

14 درصد از جمعیت میشیگان را افراد سیاه‌پوست تشکیل می‌دهند اما 35 درصد از میزان ابتلا و 40 درصد از نرخ مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در این ایالت متعلق به افراد جامعه سیاه‌پوستان است. دیتوریت و نیواورلئانز که بیشتر جمعیت آنها سیاه‌پوستان هستند، از جمله شهرهای آمریکا با بالاترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید-19 به شمار می‌روند.

 

ایالت لوئیزیانا نرخ مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا را براساس نژاد منتشر نکرده اما 40 درصد از مرگ‌ومیر این ایالت متعلق به شهر اورلئان پاریش است که اکثر جمعیت آن را افراد سیاه‌پوست تشکیل می‌دهند. ایالت ایلینوی و کارولینای شمالی نیز از جمله ایالت‌هایی هستند که آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید-19 را براساس نژاد قربانیان اعلام می‌کنند، براساس آمار منتشرشده از این دو ایالت بسیاری از افراد مبتلا به این ویروس سیاه‌پوستان هستند.

 

منبع: آنا

نظر شما