شناسهٔ خبر: 39205569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار بوشهر:

بوشهری‌ها نگران نباشند/ مدارس کشور همزمان با هم بازگشایی می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بر اساس مصوبه نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس در سراسر کشور به صورت همزمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که استانداران و معاونان سیاسی آن‌ها از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند موضوع ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت کسب و کارها، حمل و نقل، چگونگی استمرار طرح‌های عمرانی و بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت موازین بهداشتی بررسی شد.

او ادامه داد: بعد از اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش و چند نفر از وزرا در نهایت دو نظر برای فعالیت مراکز آموزشی مطرح شد اول اینکه در استان‌هایی که کرونا تقریبا شیوع کمتری دارد مدارس بازگشایی شود و نظر دوم این بود که بازگشایی محیط‌های آموزشی در سراسر کشور با کسب نظر وزارت بهداشت به صورت همزمان باشد.

معاون استاندار بوشهر افزود: تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه امروز این شد که بازگشایی مراکز آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در سراسر کشور به صورت همزمان و سراسری باشد. بنابراین مصوبه، مراکز آموزشی سراسر کشور تا پایان فروردین تعطیل هستند.

خورشیدی گفت: در همین زمینه استاندار بوشهر دیروز در ستاد استانی کرونا بر استمرار تعطیلی مراکز آموزشی تاکید کرد و در همان تاریخ  در مکاتبه‌ای با وزیر کشور با گوشزد کردن خطرات بازگشایی مدارس از جمله رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی، احتمال رعایت نشدن مسائل بهداشتی از سوی برخی دانش آموزان و افزایش تردد‌ها و در نتیجه احتمال شیوع بیشتر کرونا، از او درخواست کرد که موضوع تاخیر در بازگشایی مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و مصوب شود.

او تاکید کرد: مدیریت استان بازنشدن مدارس را با دغدغه مندی تمام پیگیری می‌کند و موردی برای نگرانی مردم وجود ندارد.

رئیس جمهور امروز گفته بود، این اختیار را به استان‌ها دادیم که در مناطقی که مشکلی ندارند مثل بوشهر و هرمزگان، آموزش و پرورش در استا‌ن‌های سفید کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما