شناسهٔ خبر: 39204575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نشریه انگلیسی: ترامپ با خروج از عراق به قولش عمل کند

هفته نامه انگلیسی

صاحب‌خبر -

این هفته نامه در گزارشی نوشت: بعد از دو دهه از نزاع‌ها و جنگ‌ها تعداد تروریست‌ها بسیار بیشتر از زمانی شده که واشنگتن جنگ‌هایش را آغاز کرد و برعکس توقعات وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) استفاده از ناو هواپیمابر در خلیج (فارس) در تأثیر گذاشتن بر ایران شکست خورد این یعنی زمان توقف جنگ‌های بی پایان آمریکا طبق وعده‌های قبلی رئیس‌جمهور  رسیده است.

در این گزارش آمده است: نتیجه نزاع با گروه‌های مقاومت بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق می‌تواند به نزاع دیگری با دولت بغداد و وقوع جنگ داخلی در عراق منجر شود. واشنگتن گردان‌های حزب الله را بدون هیچ سند و مدرک قوی و براساس صرفا یک فرضیه مورد هدف قرار داده است و این حملات موجب کشته شدن سربازان و پلیس عراق و درنتیجه خشم بغداد شده است.

در این گزارش تأکید شده است: افزایش تعداد نیروهای آمریکایی و حمله به گروه‌های مقاومت یک طرح جنون‌آمیز است که هدفش وادار کردن عراقی‌ها به موافقت با حضور آمریکا است. هدف قرار دادن گروه‌های مقاومت احتمال خطر جنگ طایفه‌ای را به وجود می‌آورد. تظاهرات اخیر علیه سیاست عقب‌مانده عراق بود اما ارتش آمریکا به میزان زیادی به حاکمیت عراق بی‌توجهی می‌کند برای همین انجام اقدامات نظامی علیه گروه‌های مقاومت شیعه در کشوری که بیشتر ساکنانش شیعه هستند در واقع به مثابه انداختن یک بمب دستی در انبار مهمات است. چنین جنگی می‌تواند موجب خیزش مردم عراق علیه آمریکا شود که هرگونه احتمالی برای اصلاح اوضاع را از بین می‌برد. هیچ کسی از یک جنگ منطقه‌ای که به تولید نفت آسیب می‌زند سودی نخواهد برد و پیروزی برای آمریکا بسیار سنگین تمام خواهد شد. دولت آمریکا باید نیروهایش را به کشور بازگرداند در آنجا نیازی به این نیروها نیست لذا زمان برای پایان جنگ‌های بی پایان طبق وعده رئیس‌جمهور فرا رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما