شناسهٔ خبر: 39204320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آمادگی لازم برای اجرای شبکه شاد در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

ایرنا نوشت :معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم آمادگی کامل برای تداوم سال تحصیلی در قالب شبکه شاد در استان فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

فیروز عسگری  افزود: شبکه شاد مخفف «شبکه اجتماعی دانش‌آموزان» یک اقدام هماهنگ کشوری و راهکاری برای تداوم فراگیری علم و دانش در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا است.
وی ادامه داد: این شبکه در تلاش است تا با ایجاد فضای ایمن برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء محتوای آموزشی هریک از کلاس‌های درس را متناسب با دانش‌آموزان همان کلاس و به صورت کامل شبیه به مدارس عادی به دانش‌آموزان ارائه دهد.
به گفته عسگری، کلاس‌های درس در بستر شبکه اجتماعی شاد به صورت منظم برگزار می‌شوند، در آن حضور و غیاب انجام می‌گیرد و محتواهای درسی تا شهریورماه در این شبکه ماندگار است و دانش‌آموزان می‌توانند ازآن بهره‌مند شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص نحوه بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق سخت‌گذر و کم برخوردار استان از فعالیت‌های آموزشی نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار، گروه‌های آموزشی در استان فعال شد و کلاس‌های درس به صورت سی‌دی‌های آموزشی و همچنین به صورت مکتوب به شکل درسنامه تهیه شده است و در اختیار این دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.
عسگری، با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان دسترسی به اینترنت دارند، اظهار داشت: برای ۴۰ درصد دیگر که یا امکانات سخت‌افزاری ندارند و یا در مناطقی ساکن هستند که امکان اتصال آن‌ها به اینترنت وجود ندارد نیز سی‌دی‌های آموزشی و درسنامه با کیفیت مطلوب تهیه شده است.
وی همچنین از ضبط دروس ویژه دانش‌آموزان کنکوری استان خبر داد و گفت: ۴ پایگاه ضبط دروس در استان فعال است و با ضبط مطالب درسی، محتوای آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.
عسگری، با بیان اینکه بسیاری از معلمان استان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در شبکه‌های اجتماعی فعال شده و با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی ارتباط آموزشی خود را با دانش‌آموزان حفظ کرده‌اند، افزود: این موضوع سبب شده تا معلمان برای حضور در شبکه شاد آمادگی لازم را داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارائه محتواهای آموزشی از طریق تلوزیون نیز ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان را پوشش می‎دهد و محتواهای درسی از طریق برنامه‌های «آموزش تعطیل نیست» پخش می‌شود.
گفتنی است ، در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
بنا بر اعلام  ستاد ملی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، تعطیلی مدارس کشور تا ۳۰ فروردین تمدید شده است اما هنوز زمان اجرای شبکه شاد اعلام نشده است.
ویروس کرونا (کووید ۱۹) به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

48

نظر شما