شناسهٔ خبر: 39191641 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ممنوعیت برپایی موکب در عراق هم‌زمان با نیمه شعبان

هر ساله موکب‎های حسینی در آستانه نیمه شعبان در مسیر‌های منتهی به کربلا از زائران پذیرایی می‌کردند که امسال به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، برپایی موکب در کربلا و جاده‌های منتهی به این شهر ممنوع شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هر سال در آستانه نیمه شعبان زائران حسینی از شهر‌ها و کشور‌های مختلف به صورت پیاده به کربلا مشرف می‌شدند و در مسیر زائران به ویژه جاده‌های منتهی به کربلا تا حرم سیدالشهدا (ع)، موکب‌های حسینی از زائران پذیرایی می‌کرد، به طوری که این موکب‌ها در سه وعده به و توزیع غذای نذری بین زائران می‌پرداختند.


ممنوعیت برپایی موکب حسینی در عراق هم‌زمان با نیمه شعبان


این موکب‌ها حدود سه روز قبل از ولادت حضرت مهدی (عج) در مسیر زائران امام حسین (ع) به ویژه مسیر رسیدن به حرم سیدالشهدا (ع) برپا می‌شد.

امسال با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی ایجاد شده است؛ به طوری که استاندار کربلا اجازه فعالیت به موکب‌های نیمه شعبان را نداده است و به دلیل اهمیت حفظ سلامت زائران، هیچ زائری نمی‌تواند وارد کربلا شود.

بنابراین، هیچ موکبی در ایام نیمه شعبان در مسیر زائران فعالیت نخواهد کرد و حتی زائران از شهر‌های مختلف نیز نمی‌توانند به کربلا مشرف شوند و تنها مردم کربلا می‌توانند در این روز پرفضیلت به زیارت بپردازند.

بر اساس پیش‌بینی مسؤولان دولتی، محدودیت ورود به کربلا تا ۱۱ آوریل ادامه دارد و هیچ زائری در ایام ولادت حضرت مهدی (ع) هم نمی‌تواند وارد این شهر شود.

سال گذشته هم‌زمان با ایام ولادت حضرت مهدی (عج) روزانه بیش از ۵۰ کاروان ایرانی به عتبات مشرف شد و در مسیر زائران نیز چندین موکب ایرانی در کنار بیش از ۶۵۰ موکب عراقی به پذیرایی از زائران پرداختند.

نظر شما