شناسهٔ خبر: 39191118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمک 5 میلیاردی قرارگاه امام رضا(ع) به نیازمندان ایلام+ عکس و فیلم

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان ایلام با اشاره به کمک 5 میلیاردی قرارگاه امام رضا(ع) به نیازمندان استان ایلام، از خبرگزاری فارس در ایلام نیز بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شیوع بیماری کرونا در کشور منجر به اقداماتی توسط انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادگر همپای نهادها و سازمان‌های دولتی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری شد، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) یکی از این گروه‌هاست که با اقداماتی همچون اعزام نیروهای داوطلب و ضدعفونی شهرها سعی در حل این بحران دارد.

بیماری کرونا که کشور را از روزهای پایانی بهمن تاکنون درگیر کرده، جان بسیاری از هموطنان را گرفته و خسارات بسیاری را از لحاظ روحی، روانی، درمانی و اقتصادی به خانواده‌ها وارد کرده است، در این میان انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادگر همپای نهادها و سازمان‌های دولتی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری اقداماتی را انجام می‌دهند، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) یکی از سازمان‌های مردم نهاد است.

این قرارگاه سال‌های گذشته با حضور جهادگران و نیروهای داوطلب اقداماتی را برای محرومیت‌زدایی در شهرستانهای استان و کمک به استان‌های سیل‌زده و زلزله‌زده انجام داده است و این بار اقداماتی را برای مقابله با بیماری کرونا انجام می‌دهد.

در این راستا حمزه صفربیگی رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان ضمن بازدید از خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، درباره اقدامات این قرارگاه برای مقابله با بیماری کرونا گفت: پویش «همه باهم علیه کرونا» در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) راه اندازی شد و از اواخر بهمن ماه اقداماتی در حوزه‌های خدماتی، آموزشی، بهداشتی و کمک به خانواده‌های نیازمند در مرکز استان و سایر شهرستانها انجام می‌شود.

وی افزود: گستردگی کشور و محدودیت منابع مالی سبب عدم توزیع عادلانه امکانات و در نتیجه عدم توسعه و پیشرفت برخی از مناطق و محرومیت آنها از امکانات اولیه رفاهی، بهداشتی و... شده است که بی‌شک ادامه این محرومیت‌ها صدمات جبران ناپذیری را برای ساکنین مناطق به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تشکیل گروه‌های جهادی و تلاش آنان برای رفع مشکلات و کاستی‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند تا حدودی از عمق محرومیت این مناطق بکاهد و طی سال‌های گذشته در مناطق مختلف کشور شاهد اقدامات مهم و مفیدی از سوی این گروه‌ها بوده‌ایم که قابل تقدیر است.

صفربیگی ادامه داد: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) یکی از گروه‌‌هایی است که طی سال‌های اخیر توانسته اقدامات مهمی جهت کاهش محرومیت در برخی مناطق استان ایلام انجام دهد.

اقدام انجام شده به جهت محرومیت زدایی در استان

 رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان ایلام، خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در ایلام از اواخر سال ۹۵ توسط جوانان انقلابی و مومن که عقیده داشتند باید یک حرکت جهادی در جهت محرومیت زدایی، مبارزه با فقر انجام شود تاسیس شد.

وی افزود: خوشبختانه این قرارگاه  با کمک خیرین در داخل و خارج استان توانست خدمات و اقدامات مهمی در زمینه محرومیت زدایی انجام دهد.

توزیع ۲۰ تن اقلام مختلف در مناطق سیل زده 

این مقام مسوول اظهار کرد: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۵۰۰ پروژه از قبیل ساخت سرویس بهداشتی، ساخت دیوار منازل، ایزوگام منازل و دیگر اقداماتی که در بین گروه‌های جهادی مرسوم است با حمایت و تزریق اعتبار قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در مناطق محروم انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در سال ۹۸ با بروز سیل، با همکاری دفاتر شهرستانها و رایزنی با خیرین بیش از ۲۰ تن اقلام مختلف خوراکی، بهداشتی، البسه و... برای کمک به سیل زدگان جمع آوری و در مناطق سیل زده توزیع کرد.

ساخت مدرسه و واحدهای مسکونی

صفربیگی به اقدامات این قرارگاه در خصوص ساخت مدرسه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با آموزش پرورش استان و نوسازی مدارس و انعقاد تفاهم نامه عملیات ساخت مدرسه در روستای چاله خشک هلیلان انجام شد که تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال ۹۸ با هماهنگی کمیته امداد و سازندگی سپاه پاسداران در ۳۰ نقطه از مناطق محروم و صعب‌العبور اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرده که عملیات ساخت تعدادی از آنها پایان یافته و برخی دیگر نیز در حال انجام است.

 رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان ایلام، با بیان اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی توسط یک قرارگاه مردمی که هیچ بودجه و کمکی از دولت و نهاد و سازمان‌ها دریافت نکرده بسیار قابل قبول است، ادامه داد: در ایام اربعین این قرارگاه علاوه بر اینکه اقدام به برپایی موکب در آن‌سوی مرز کرد توانست دو کاروان شامل برخی از ساکنین مناطق محروم که تا کنون به عتبات عالیات مشرف نشده بودند را عازم این سفر معنوی کند.

دیگر اقدامات قرارگاه امام رضا(ع)

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی امام رضا سال گذشته با کمک خیرین و مردم اقدام به تامین جهیزیه تعدادی از جوانان کرد، که مجموع این اقدامات چیزی در حدود 5 میلیارد بوده است، افزود: در ماه مبارک رمضان نیز ۵۰۰ پک کامل مواد غذایی (روغن، برنج، قند، چای، ماکارونی و...) توسط جوانان انقلابی و مومن این قرارگاه بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت البسه و نوشت افزار زمان بازگشایی مدارس، یادآور شد: با کمک خیرین ۳ هزار پک کامل مدرسه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

این مسوول اظهار کرد: جوانان این قرارگاه با دست خالی اما با توکل بسیار قوی در مسیر محرومیت زدایی و کمک به فقرا گام بر می‌دارند که خوشبختانه در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند.

اقدامات قرارگاه امام رضا(ع) جهت مقابله با کرونا

صفربیگی در ادامه به ورود بیماری کرونا به کشور اشاره کرد و گفت: با ورود این بیماری به استان اخطارهای جدی و جدید بودن این بیماری به تمامی اعضا داده شد و گروه‌های جهادی قرارگاه امام رضا از اولین گروه‌هایی بودند که به مناطق عشایری اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت جلساتی با اعضای قرارگاه برگزار شد و از اواخر اسفند ماه عملیات تجهیز کارگاه‌ها و ارائه آموزش‌ها توسط اعضای قرارگاه انجام و این قرارگاه همسو با دیگر ارگان‌ها جهت مقابله با بیماری کرونا وارد عمل شد.

این مسوول با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «کار مردم را به مردم بسپارید» گفت: بی شک مردم نقش اساسی در کاهش آمار ابتلا به کرونا ایفا می‌کنند که رسانه‌ها تاثیر به سزایی در زمینه اطلاع رسانی برعهده دارند.

 

توزیع ۱۸ هزار ماسک تاکنون

صفربیگی با بیان اینکه تا کنون ۱۸ هزار ماسک توسط این قرارگاه تولید و در مناطق محروم توزیع شده است، عنوان کرد: ضدعفونی معابر در تمامی شهرستان‌ها، توزیع ۲ هزار پک بهداشتی در مناطق محروم،  دوخت ۲ هزار لباس بیمارستان توسط کارگاه‌های تجهیز شده توسط این قرارگاه از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) تصریح کرد: پس از فراخوانی که توسط این قرارگاه داده شد ده‌ها خیاط پس از مراجعه به صورت جهادی وارد عمل شده که برخی در قالب گروه‌های جهادی در کارگاه‌ها و برخی نیز در منازل اقدام به دوخت ماسک می‌کنند.

وی به ۴ کارگاهی که به صورت جهادی در اختیار قرارگاه امام رضا(ع) قرار گرفته اشاره کرد و ادامه داد: گروه‌های جهادی در کارگاه شماره ۱ ایلام، کارگاه شماره ۲ مهران، کارگاه شماره ۳ چرداول و کارگاه شماره ۴ دهلران مشغول به فعالیت هستند که مواد اولیه موردنیاز در خود استان تهیه و یا از تهران وارد می‌شود و در اختیار این کارگاه‌ها قرار می‌گیرد.

صفربیگی در پایان با بیان اینکه استان به تفکر جهادی نیاز دارد، گفت: در صورتی که مسوولان به جوانان به ویژه جوانان با تفکر جهادی اطمینان کنند شاهد برچیده شدن محرومیت از استان خواهیم بود.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳/و

نظر شما