شناسهٔ خبر: 39189229 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر:

۱۰۰ هزار کنتور برق هوشمند می‌شوند

مدقق گفت: مقرر شده است تا با ورود به سال جدید بیش از ۱۰۰ هزار کنتور برق هوشمندسازی شوند.

صاحب‌خبر -

هادی مدقق مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تفاهم‌نامه هوشمندسازی پنج میلیون کنتور بین توانیر و ساتکا گفت: اولویت هوشمندسازی کنتور‌ها برای مشترکین صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری است.

او در مورد هوشمندسازی کنتور‌های مشترکین خانگی نیز بیان کرد: در این حوزه نیز اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌هاست و تاکنون کنتور حدود ۱۰۰ هزار مشترک که مجتمع‌های تجاری و خانگی هستند، هوشمندسازی شده است.

وی با تاکید بر این‌که لزوما کنتور مشترکان پرمصرف هوشمندسازی نشده است، گفت: به طور کلی قرار بود تا آخر سال کنتور ۴۵۰ هزار مشترک که در مجتمع‌های تجاری و مسکونی هستند، هوشمندسازی شود که تاکنون ۱۰۰ هزار مشترک محقق شده است. به طور کلی پنج میلیون مشترک وجود دارد که کنتور آن‌ها طی برنامه دو ساله هوشمندسازی می شوند.

بیشتر بخوانید:نصب بیش از ۱۶ هزار کنتور سه فاز دیماندی طرح فهام در تهران

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در مورد هزینه هوشمندسازی کنتور‌ها توضیح داد: تاکنون هزینه‌ای از مشترکان اخذ نشده است، اما طبق قانون می‌توانیم هزینه را به صورت اقساطی از مشترکان پرمصرف دریافت کنیم، به طور متوسط هزینه برای مشترکین خانگی تک‌فاز ۳۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما