شناسهٔ خبر: 39189227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مراکز نیکوکاری زنجان ۵۰ هزار ماسک تولید و توزیع کردند

صفری گفت: از ۸۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان زنجان ۳۷ مرکز نیکوکاری کمیته امداد با محوریت مساجد همگام با سایر گروه‌های جهادی به صورت کاملا خودجوش به یاری نیازمندان شتافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان : « هدایت صفری» روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: از ۸۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان ۳۷ مرکز نیکوکاری کمیته امداد با محوریت مساجد همگام با سایر گروه‌های جهادی به صورت کاملا خودجوش به یاری نیازمندان و اقشار آسیب پذیر شتافته و با ضدعفونی محلات، توزیع اقلام بهداشتی برای افراد سالمند و بیمار، آگاهی دادن و امید آفرینی صحنه های زیبایی از نوع‌دوستی و کمک به همنوع را به نمایش گذاشته اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از تهیه و توزیع بیش از پنج هزار بسته سبد غذایی در بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند خبر داد و افزود: برای تهیه این بسته های غذایی بیش از چهار میلیارد ریال هزینه شد.

 

صفری با بیان اینکه کمیته امداد استان زنجان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با تشکیل کارگروه سلامت و پیشگیری از شیوع این بیماری اقدامات قابل توجهی برای افراد تحت حمایت و جامعه هدف انجام داده است، گفت: پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان کمک هزینه به مددجویان تحت حمایت جهت تهیه اقلام بهداشتی با اولویت بیماران صعب‌العلاج، سالمندان، زنان باردار و شیرده و افراد در معرض خطر، تهیه سبدهای غذایی، اطلاع رسانی پیامکی، مشاوره تلفنی برای سالمندان، ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری برای جلوگیری از مراجعه افراد به ادارات، تهیه و توزیع ماسک و بسته های بهداشتی و ضدعفونی برای مددجویان و تسویه بدهی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی جهت کمک به تهیه اقلام مورد نیاز بیماران از اقدامات عمده این نهاد است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان به راه اندای پویش مردمی شکرانه سلامت در این استان اشاره کرد و افزود: این پویش برای کمک به مددجویان تحت حمایت، افراد نیازمند با محوریت مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد و محلات انجام می گیرد تا در این شرایط سخت کرونایی به افراد نیازمند و محروم کمک شود.

 

بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

 

 

 

منبع: پایگاه خبری جماران

 

 

پایان پیام/ 500

نظر شما