شناسهٔ خبر: 39189120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی توسط نیروی زمینی سپاه در شمال شرق کشور

فرمانده مرکز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در شمال‌ شرق کشور گفت: مرکز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه شمال‌شرق کشور، به ایجاد و تجهیز یک نقاهتگاه با ظرفیت ۲۰۰ تخت اقدام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مخاطبان این رسانه در سامانه مردمی «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی قرارگاه نزسا شمال شرق کشور» ثبت کرده بودند.

سرهنگ پاسدار علیرضا سرگزی فرمانده مرکز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه شمال‌شرق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در راستای اجرای اوامر و منویات مقام معظم رهبری در خصوص احداث و برپایی قرارگاه و نقاهتگاه‌های بهداشتی و درمانی جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا توسط نیروهای مسلح، مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه به ایجاد و تجهیز یک نقاهتگاه با ظرفیت ۲۰۰ تخت اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این نقاهتگاه تا ۴۰۰ تخت نیز قابل توسعه است و در کنار آن بخش‌های پذیرش، اورژانس، برادران و خواهران را تجهیز کرده که در هر شیفت کاری ۲۵ نیرو شامل پزشک، پرستار، بهیار و نیروی خدماتی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

فرمانده مرکز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه شمال‌شرق کشور افزود: این مرکز جهت پشتیبانی از این نقاهتگاه و نیز به‌عنوان معین بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی درگیر کرونا اقدام به ایجاد بیمارستان صحرایی ۶۰ تخت‌خوابی کرده است.

سرگزی عنوان کرد: این بیمارستان ۶۰ تختخوابی نیز با بخش‌های بستری، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه و ICU در همین مکان از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸ شروع به‌کار کرده است.

انتهای پیام/ 70051/ح

نظر شما