شناسهٔ خبر: 39189096 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کمیته اسرای یمن: عربستان با آزادی اسرا طبق توافق اردن کارشکنی می‌کند

رئیس کمیته اسرای دولت صنعا با اشاره به کارشکنی سعودی درباره مبادله اسرا تاکید کرد که طرف مقابل به تعهدات خود در جزء اول توافقنامه اردن عمل نکرده است و اسامی اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی را نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالقادر المرتضى» رئیس کمیته اسرای یمن به شبکه خبری المیادین درباره جزئیات توافق اردن درباره مبادله اسرا گفت: این تواقنامه بر تبادل اسرای 1120 اسیر در مرحله اول تاکید دارد و در مرحله دوم 300 اسیر آزاد خواهند شد.

وی تاکید کرد که این توافقنامه همچنین بر آزادی 700 تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی مقابل 420 اسیر از جمله اتباع سعودی و سودانی تاکید دارد.

عبدالقادر با اشاره به کارشکنی سعودی درباره مبادله اسرا تاکید کرد که طرف مقابل به تعهدات خود در جزء اول این توافقنامه عمل نکرده است و اسامی اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی را نداده است.

وی با اعلام اینکه همچنان بر تبادل 1420 اسیر تاکید داریم از تهیه لیستی از جمیع اسرای جنگی در نزد دولت صنعا خبر داد.

رئیس کمیته اسرای دولت صنعا گفت طرف مقابل خواستار اجرای بند اول این توافقنامه هست بدون اینکه به تعهدات خود پایبند باشد و اسامی باقی اسرا را اعلام کند.

 

در بهمن ماه سال گذشته در اردن نشستی زیر نظر سازمان ملل برگزار شد و طبق آن قرار شد، 1400 اسیر که در بین آنها نظامیان سعودی و سودانی نیز حضور دارند، آزاد شوند.

این توافق بین صنعاء و دولت مستعفی یمن مستقر در ریاض و در راستای اجرای توافق سوئد بر سر تبادل اسرا حاصل شد.

انتهای پیام/

نظر شما